لینک های دسترسی

Breaking News

کم حرکتی صحت یک چهارم بزرگسالان جهان را تهدید می‌کند – گزارش


بیش از یک چهارم جمعیت بزرگسال در جهان –حدود ۱.۴ میلیارد نفر- تمرین فزیکی اندک دارند که بر اساس گزارش جدید سازمان جهانی صحت، این گروه را با خطر مرگ نا به هنگام، ابتلا به بیماری های قلب و رگ‌ها، بیماری شکر، زوال عقلی و سرطان روبرو می‌کند.

سازمان جهانی صحت گزارش داده است که در سال ۲۰۱۶، یک سوم زنان و یک چهارم مردان در جهان سطح سفارش شدۀ فعالیت فزیکی را نداشتند. متخصصان صحی سفارش می‌کنند که هر فرد باید ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت شدید فزیکی در هفته داشته باشد.

فعالیت کافی فزیکی، بر اساس این گزارش، مزایای صحی چون بهبود عضلات، سلامت سیستم قلبی و تنفسی، سلامت استخوان، کنترول وزن، کاهش خطر ابتلا به فشار بلند خون، جلوگیری از ابتلا به امراض قلب و رگها، سکتۀ قلبی و مغزی، بیماری شکر، افسردگی و اشکال مختلف سرطان را در پی دارد.

بر اساس گزارش تازۀ این نهاد جهانی صحی که در ژورنال صحی لنست نشر شد، از سال ۲۰۰۱ تا کنون هیچ تغییری در سطع فعالیت فزیکی بزرگسالان در جهان رونما نشده است و بزرگسالان در کشورهای ثروتمند دو مرتبه بیشتر از جمعیت بزرگسال در کشورهای فقیر، کم حرکت و کاهل شده اند.

گزارش حاکی است که کم حرکت‌ترین یا بی حرکت‌ترین جمعیت بزرگسال جهان در سال ۲۰۱۶ در کویت، ساموا، عربستان سعودی و عراق بودند. یافته های این تحقیق همچنان نشان داده است که ۴۰ درصد بزرگسالان در ایالات متحده، ۳۶ درصد در بریتانیا و ۱۴ درصد در چین فعالیت اندک فزیکی داشتند که برای حفظ صحت شان بسنده نبوده است.

کارهایی که در حال نشسته انجام می‌شود در کشورهای ثروتمند بیشتر شده و افزون بر آن بهبود سیستم ترانسپورت عامه که افراد را از پیاده گردی باز می‌دارد، عوامل مهم افزایش جمعیت بی حرکت در کشورهای ثروتمند خوانده شده است. حالانکه، بر بنیاد یافته های این گزارش، مردم کشورهای فقیر از نظر فزیکی بیشتر فعال بوده و همه روزه مسافتی را پیاده یا سوار بر بایسکل می‌پیمایند.

گزارش سازمان جهانی صحت، حکومت ها را ترغیب کرده است تا با درنظرداشت این تغییرات زیربناها را طوری شکل دهند که منجر به پیاده گردی یا هم بایسکل رانی بیشتر مردم شده و نیز مردم را به فعالیت های ورزشی و تمرینات فعال بدنی ترغیب کنند.

XS
SM
MD
LG