لینک های دسترسی

Breaking News

کمپاین سرتاسری پولیو در افغانستان آغاز شد


کمپاین سرتاسری پولیو در ۳۰ ولایت افغانستان آغاز شد و قرار است واکسین پولیو به بیشتر از نه میلیون طفل زیر سن پنج سال در این کمپاین تطبیق شود.

گلا خان ایوب، مسوول افهام و تفهیم برنامه محو پولیو به صدای امریکا گفت که قرار است این کمپاین به مدت پنج روز در سراسر افغانستان ادامه یابد و بیشتر از نه میلیون طفل زیر سن پنج سال در ۳۴۴ ولسوالی واکسین شوند.

به گفتۀ آقای ایوب، در ولایت‌های بامیان، دایکندی، بادغیس و غور بنابر صعب العبور بودن راه‌ها و سردی هوا، این کمپاین در ماه حمل به راه انداخته خواهد شد.

کمپاین سرتاسری پولیو درحالی به راه انداخته می‌شود که مخالفان مسلح دولت افغانستان در برخی مناطق زیر ادارۀ شان مانع تطبیق کمپاین خانه به خانۀ واکسین پولیو شده اند.

مسوول افهام و تفهیم برنامه محو پولیو در افغانستان از مخالفان مسلح دولت خواست تا مانع کمپاین خانه به خانۀ واکسین پولیو نشوند.

آقای ایوب گفت: "تقاضای ما از والدین اینست که اطفال زیر سن پنج سال خود را درهر جای که استند، واکسین نمایند و از مخالفین مسلح دولت می‌خواهیم که به واکسیناتوارن اجازه کمپاین خانه به خانه بدهند تا کشور ما عاری از پولیو شود."

مسوولان برنامه محو پولیو در افغانستان گفته اند که در این کمپاین در حدود دو میلیون طفل بنابر مشکلات امنیتی و سردی هوا از دریافت واکسین محروم شده و در ۵۵ ولسوالی کمپاین واکسین پولیو تطبیق نخواهد شد.

سال گذشته میلادی به تعداد ۲۹ طفل در افغانستان و ۱۳۹ کودک دیگر در پاکستان به بیماری فلج کودکان مبتلا شده اند.

در سال جاری میلادی تا حال در افغانستان هیچ واقعه مثبت پولیو ثبت نشده است اما از آغاز سال جاری میلادی به تعداد چهار واقعه مثبت پولیو درپاکستان ثبت شده است.

XS
SM
MD
LG