لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در هند: شمار مرگ و میر از مرز ۵۰۰ هزار گذشت 


مقامات صحی در هند امروز چهارم فبروری (۱۵ دلو) گفتند که آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور از مرز ۵۰۰ هزار نفر گذشت.

مقامات وزارت صحت هند می‌گویند که شمار موارد مرگ ناشی از کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته از بیش از ۵۰۰ به بیش از ۱۰۰۰ مورد افزایش یافته است. هرچند کارشناسان به این باور اند که میزان واقعی مرگ و میر و ابتلا به کووید۱۹ در این کشور احتمالاً بیشتر از آنچه است که گزارش می‌شود.

در جریان چند هفته اخیر تعداد مبتلایان به اومیکرون در این کشور بلند بوده است، اما گفته می‌شود که طی روز های اخیر آمار واقعات اومیکرون کاهش یافته است. در اعلامیه‌ای که از سوی وزارت صحت این کشور به نشر شده، گفته شده است که نشانه هایی از افزایش نوع اومیکرون در چندین بخش از کشور دیده شده است.

میزان مجموعی ابتلا به کووید۱۹ در هند به ۴۱.۹ میلیون رسیده است که پس از ایالات متحده ، هند در ردیف دوم کشورهای قرار دارد که کروناویروس در آن شیوع کرده است.

با اینکه نوع جهش‌یافتهٔ کروناویروس (اومیکرون) از قابلیت گسترش بالایی برخوردار است،کارشناسان صحی می‌گویند که همه‌گیری اومیکرون منجر به مرگ نمی شود.

مسوولان در هند که در ابتدا برای جلوگیری از گسترس اومیکرون محدودیت‌ وضع کرده بودند، اکنون با اجازهٔ فعالیت مکاتب ، کالج ، رستوران‌ها ، مراکز ورزشی در جریان هفته آینده تلاش دارند آنرا کاهش دهند.

منیش سیسودیا، معاون زیر اعلی هند در صفحهٔ تویترش نوشته است که پس از تقریباً دوسال مسدود بودن صنوف درسی، دانش آموزان از سن چهار الی۱۴ سال به تاریخ ۱۴ فبروری می‌توانند در صنوف درسی حضور پیدا کنند.

بر اساس تازه‌ترین آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا حال بیش از ۳۸۸ میلیون و ۷۷۴ هزار نفر در سراسر جهان به کووید۱۹ مبتلا شده اند که از این میان، بیش از پنج میلیون و ۷۱۵ هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG