لینک های دسترسی

Breaking News

دهلی جدید مرگ میلیون‌ها هندی در اثر ابتلا به کووید۱۹ را رد کرد


حکومت هند با نشر اعلامیه‌ای یافته‌های پژوهش جدیدی را رد کرد که حاکی از مرگ میلیون‌ها نفر در اثر ابتلا به کووید۱۹ در هند است، حالانکه آمار رسمی وزارت صحت هند تا کنون مرگ حدود ۴۱۹ هزار نفر را در اثر ابتلا به این بیماری تایید کرده است.

در اعلامیۀ حکومت هند که روز پنجشنبه ۲۲ جولای (۳۱ سرطان) نشر شد، آمده است که پس از افزایش مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در ماه‌های اپریل و می، چندین ایالت هند اکنون آمار رسمی شان را تجدید می‌کنند.

گروه تحقیقاتی مرکز انکشاف جهانی در ایالات متحده روز سه شنبه گزارش داد که شاید بین ۳.۴ تا ۴.۷ میلیون نفر در هند در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان باخته باشند.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که تا روز پنجشنبه ۲۲ جولای ایالات متحده با نزدیک به ۶۱۰ هزار مورد، برازیل با اندکی کمتر از ۵۴۶ هزار و هند با حدود ۴۱۹ هزار مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ به ترتیب بیشترین تلفات ناشی از این همه‌گیری را دارند.

گزارش گروه تحقیقاتی مرکز انکشاف جهانی با اشاره به زیربنای ضعیف صحی در هند و ثبت نشدن تمام واقعات و تلفات ناشی از کروناویروس گفته است که در مقایسه با اوسط جهانی مرگ ناشی از کووید۱۹ در هر میلیون نفر، آمار رسمی حکومت هند برابر با نصف اوسط جهانی است.

اما حکومت هند گفته است که " این یک فرضیۀ بی‌پروایانه است" که تصور شود که مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در همه‌ کشورهای جهان یکسان است.

در اعلامیۀ حکومت هند آمده است که این پژوهش عواملی چون "نژاد، قومیت، ساختار جنیتیکی جمعیت، سطوح قبلی مصابیت به دیگر بیماری‌ها و معافیت انکشاف یافتۀ جمعیت" را نادیده گرفته است.

حکومت هند استدلال کرده است که فرض بر اینکه تمام مرگ و میر اضافی در آن کشور ناشی از کروناویروس بوده باشد، باز هم آمار ارایه شده در پژوهش مرکز تحقیقاتی انکشاف جهانی "مبتنی بر واقعیت نبوده و کاملاً غلط" است.

با تاکید بر اینکه "رویکرد فراگیر پیگیری تماس افراد مبتلا" در هند روی دست است و مراکز آزمایش به گونۀ گسترده در دسترس عام قرار دارد، اعلامیۀ حکومت هند تاکید کرده است که شمار نشدن موارد مرگ ناشی از کووید۱۹ در آن کشور "غیر محتمل" به نظر می‌رسد.

با اینحال، حکومت هند به نحوی مقام‌های محلی ایالتی آن کشور را ملامت کرده و در اعلامیۀ خود گفته است که وزارت صحت تنها به آمار تهیه و نشر شدۀ حکومت‌های ایالتی اتکا کرده و همواره ایالت‌ها را به ثبت دقیق موارد ابتلا و مرگ بیماران کووید۱۹ ترغیب کرده است.

XS
SM
MD
LG