لینک های دسترسی

Breaking News

هند برای مقابله با گرمای تابستان آینده آماده می شود


متخصصان گفته اند که نصف جمعیت هند تا سال ۲۰۳۰ با بحران کمبود آب مواجه خواهند شد.
متخصصان گفته اند که نصف جمعیت هند تا سال ۲۰۳۰ با بحران کمبود آب مواجه خواهند شد.

مقامهای هندی برنامۀ را راه اندازی کرده اند تا مردم را در دو ساحۀ شدیداً گرمسیر هند که هر سال شاهد امواج شدید گرما است، در مقابل تاثیرات ناشی از هوای گرم محافظت کند.

گرمای شدید ناشی از تغییرات جهانی اقلیم، سال گذشته در هند منجر به تلف شدن ۲۵۰۰ نفر شد. افزون بر آن جمعیت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیونی هند به دلیل تغییرات اقلیم با گرمای فرساینده، خشکسالی، آفات زراعتی و تلف شدن مواشی در تابستانهای اخیر دست و پنج نرم کرده اند.

انجلی جیسوال مسوول بخش هند در نهاد شورای ملی منابع دفاعی مستقر در نیویارک به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت "هند گرمتر می شود و این گرما برای انسانها کشنده است. برای نجات زنده‌گی انسانها باید آماده بود و همه شهر های هند باید طرح رسیده‌گی به مشکل گرما را داشته باشد."

تغییرات اقلیم در چند سال گذشته منجر به خشکسالی شدید در مناطق گرمسیر هند شده است.
تغییرات اقلیم در چند سال گذشته منجر به خشکسالی شدید در مناطق گرمسیر هند شده است.

قرار است این برنامه سر از هفتۀ آینده در چهار شهر ایالت شرقی اوریسا و پنج شهر غربی هند به شمول ناگپور تطبیق شود، شهرهاییکه جمعیت مجموعی آنها به ۱۱ میلیون نفر رسیده و سال گذشته گرمای تا ۴۷ درجۀ سانتیگراد را تجربه کرد.

شهرهای شامل در این پلان باید مردم به ویژه کودکان را در مورد خطرات ناشی از هوای گرم آموزش دهند، مقادیر اضافی آب را ذخیره کرده و شفاخانه ها شمار بیشتر بسته های یخ را ذخیره کنند.

اسوشیتدپرس گزارش می دهد که در چهارچوب این طرح به کارمندان طبی در زمینۀ تشخیص فشارهای ناشی از هوای گرم، سکتۀ ناشی از گرما و رسیده‌گی فوری به واقعات ضیاع مایعات آموزشهای ویژه داده می شود.

گرمای شدید در هند سال گذشته بیش از ۲۵۰۰ کشته برجاگذاشت.
گرمای شدید در هند سال گذشته بیش از ۲۵۰۰ کشته برجاگذاشت.

اکثر کسانیکه سال گذشته در هند تلف شدند به شمول بیش از ۱۷۰۰ نفر که در ایالت اندراپردیش مردند، مزدور کاران، کارگران ساختمانی و دهقانانی بودند که با وصف هوای گرم توان رخصتی از کار را نداشتند.

شهرداری ها بر اساس برنامۀ جدید مکلف به فراهم آوری مقادیر اضافی آب به مردن، تهیۀ پناهگاه های سرد به مردم آسیب پذیر و دادن وقفه های کاری به کارگران در ساعات کاری پس از چاشت می باشد.

خطرات ناشی از گرما در هند افزایش یافته است زیرا در سالهای اخیر کاهش باران های موسومی سبب کاهش منابع آبی زیر زمینی و پایان آمدن سطح آب دریاها در مناطق گرمسیر آن کشور شده است.

متخصصین هشدار داده اند که تا سال ۲۰۳۰ هند با بحران شدید کمبود روبرو خواهد شد و در آن زمان هند فقط قادر به فراهم آوری نصف آب مورد نیاز برای زراعت، صنایع و ضرورت شهروندان خود خواهد بود.

XS
SM
MD
LG