لینک های دسترسی

Breaking News

آمادگی وزارت صحت افغانستان برای مقابله با موج سوم کروناویرس


وزارت صحت افغانستان می‌گوید که برای مقابله با موج سوم کرناویروس در این کشور، قرار است در باره وضع محدویت‌ها تصمیم گرفته شود.

سرپرست این وزارت روز دوشنبه ۲۶ اپریل (ششم ثور) در یک نشست مجازی در مورد قطع پروازهای هند به افغانستان، وضع محدودیت در تردد مسافران در مرزهای پاکستان و ایران، وضع قیود شب‌گردی، جلوگیری از تجمعات و فعال سازی کمیته‌های اضطراری صحبت کرده و گفته است که برای تصمیم در این باره، موارد ذکر شده را به مقام‌های ارشد حکومت افغانستان شریک می‌کند.

وحید مجروح، همچنان گفته است که برای جلوگیری از گسترش شیوع کروناویروس در این کشور، نهادهای خصوصی صحی و نهادهای کمک‌کنندۀ بین‌المللی باید تمامی آمادگی‌های شان را روی دست گیرند.

آقای مجروح به مسوولان ذیربط هدایت داده تا ظرفیت تولید شرکت‌های اکسیجن را در مرکز و ولایات بررسی کنند.

او فراهم‌سازی کیت‌های تشخیص کروناویروس در شفاخانه‌های خصوصی، پرداخت معاش کارمندان صحی و استخدام کارمندان جدید در لابراتوارها را از اقدامات ضروری برای کنترول موج‌ سوم این ویروس در افغانستان عنوان کرده است.

واقعات مثبت کروناویروس از حدود یک ماه به این‌سو بار دیگر در افغانستان افزایش یافته و روز گذشته، وزارت صحت افغانستان گفت که این آمار در مقایسه به هفته‌های گذشته، ۷۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

واقعات مثبت کووید۱۹

وزارت صحت عامۀ افغانستان از افزایش واقعات مثبت کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته خبر داده و می‌گوید که تنها روز گذشته، ۲۱۰ واقعه مثبت را در ۱۷ ولایت ثبت کرده است.

از میان واقعات ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته، تنها ۱۰۱ مورد آن در ولایت ننگرهار ثبت شده است.

همچنان در یک شبانه روز گذشته، دو بیمار کووید۱۹ در کابل و چهار تن دیگر، در ولایات ننگرهار، کنر، غزنی و خوست جان باخته اند.

بر اساس آخرین معلومات وزارت صحت افغانستان، از آغاز شیوع کرناویروس تا اکنون، ۵۹هزار و ۲۲۵ نفر در این کشور به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و از این میان، حدود ۲۶۰۰ نفر جان باخته اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که تا روز دوشنبه ۲۶ اپریل (ششم ثور) در سراسر جهان بیش از ۱۴۷ میلیون و ۲۲۶هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۱۱۰هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG