لینک های دسترسی

Breaking News

دختر قربانی تجاوز جنسی گروهی در هند درگذشت 


دختر ۱۹ سالۀ هندی که دو هفته پیش مورد تجاوز جنسی گروهی از مردان قرار گرفته بود، روز سه شنبه ۲۹ سپتمبر (هشتم میزان) در شفاخانه درگذشت.

این رویداد سبب تظاهرات گسترده در هند شد و مخالفان سیاسی، حکومت هند را به "ناکامی در حراست از زنان" متهم کردند.

حدود ۳۰۰ مظاهره کنندۀ روز سه شنبه به شفاخانه‌ای که این قربانی در آن در گذشته بود، وارد شده و شعار سر می‌دادند.

پریانکا گاندی وادرا، رهبر حزب کنگره و مخالف سیاسی حکومت هند در یک پیام تویتر نوشته است: "زنان [در هند] تقریباً هیچ محافظت نمی‌شوند. جنایتکاران آزادانه جنایت می‌کنند."

مقام‌های پولیس هند گفته‌اند که چهار نفر در پیوند با این رویداد بازداشت شده اند.

قربانی جدید تجاوز جنسی که نامی از وی گرفته نشده است، به تاریخ ۱۴ سپتمبر در یک مزرعۀ نزدیک خانه‌اش در ناحیۀ هتراس در ۱۰۰ کیلیومتر دهلی هدف حمله و تجاوز جنسی گروهی از مردان قرار گرفت.

مسوولان محلی هتراس با نشر بیانیه‌ای گفته اند: "ما به خاطر پیگیری سریع و گردآوری فوری مدارک مرتبط به این قضیه، به محکمه عارض خواهیم شد."

هند با آنکه بزرگترین دموکراسی جهان محسوب می‌شود، یکی از خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای زنان خوانده شده است. بر اساس آمار حکومت هند که در جنوری سال روان نشر شد، در سال ۲۰۱۸ در هر ۱۵ دقیقه یک زن در هند مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود.

ایالت اترپردیش که در آن این قضیۀ تجاوز جنسی گروهی صورت گرفته است، از سوی حزب بر سر اقتدار در هند – بهارتیا جنتا –اداره می‌شود. اترپردیش یکی از ناامن‌ترین ایالت‌های هند برای زنان است.

در دسمبر سال گذشته یک زن ۲۳ سالۀ قربانی تجاوز جنسی گروهی در ایالت اترپردیش هند، پس از آن توسط گروهی از مردان به آتش کشیده شد که می‌خواست به محکمه شکایت کند.

XS
SM
MD
LG