لینک های دسترسی

Breaking News

واشنگتن میزبان رهبر یک قدرت بزرگ آسیا است


نریندرا مودی برای هفتمین بار با رئیس جمهور اوباما دیدار خواهد کرد
نریندرا مودی برای هفتمین بار با رئیس جمهور اوباما دیدار خواهد کرد

نریندرا مودی صدراعظم هند به مقصد سفر رسمی، عازم ایالات متحدۀ امریکا شده است. انتظار میرود که آقای مودی در سفرش به شهر واشنگتن دی سی، در اجلاس مشترک کانگرس ایالات متحده سخنرانی کند و همچنان با بارک اوباما رئیس جمهور این کشور نیز دیدار داشته باشد. در این ملاقات، هر دو رهبر، پیشرفت های حاصله در ساحات دفاعی، امنیتی، و انرژی میان دو کشور را مرور خواهند کرد.

هند و امریکا، رسماً متحدین همدیگر نیستند؛ اما در سال های اخیر همکاری های شان را در بخش های مختلف انکشاف داده اند. توسعۀ این روابط، به مثابۀ یک نشانۀ موفقیت پالیسی خارجی ادارۀ رئیس جمهور اوباما تلقی میگردد.

از ماه می سال ۲۰۱۴، زمانی که نریندرا مودی به حیث صدراعظم هند انتخاب گردید، شش بار با رئیس جمهور اوباما ملاقات داشته است. این هفتمین دیدار شان خواهد بود و واپسین باری است که صدراعظم هند در زمان ریاست جمهوری آقای اوباما، رسماً به ایالات متحده دعوت می شود.

ایالات متحدۀ امریکا، هند را به چشم یک قدرت بزرگ در آسیا میبینید که می تواند بخشی از تأمین توازن قدرت در مقابل چین باشد.

توقع میرود که نریندرا مودی در این سفرش به ایالات متحده، خواستار حمایت واشنگتن از هند در راه کسب عضویت گروه اکمالات هستوی گردد. این گروه، که ایالات متحده در آن نقش بارزی دارد، متشکل از ۴۸ کشور است و عضویت هند در آن اکنون تحت غور می باشد.

قابل یاد آوری است که صدراعظم هند، قبل از آمدن به واشنگتن، به افغانستان، قطر، و سویس سفر انجام داده و قصد دارد که پس از اتمام سفرش به ایالات متحده، وارد مکسیکو گردد.

XS
SM
MD
LG