لینک های دسترسی

Breaking News

اندونیزیا: بازگشایی سفارت ما در کابل به مفهوم به رسمیت شناختن طالبان نیست


عبدالکبیر جیلانی، رییس بخش آسیا-اقیانوسیه و افریقا در وزارت خارجۀ اندونیزیا گفته است که آن کشور در صدد است تا در آیندۀ نزدیک ماموریت دپلوماتیک خود را در افغانستان بازگشایی کند.

آقای جیلانی گفت: "هدف ما این است که عامل سازنده داشته باشیم، نخست در زمینۀ مساعدت بشری به شمول کمک به زنان، بورسیۀ اکادمیک وغیره."

این دپلومات اندونیزیایی گفت که بازگشایی سفارت آن کشور در افغانستان به معنی به رسمیت شناختن طالبان نبوده و جاکارتا پابندی طالبان را به تشکیل حکومت همه شمول، احترام به حقوق بشر و مبارزه با تروریزم بررسی می‌کند.

در همین حال احمدالله وثیق، معاون سخنگوی طالبان در یک پیام تویتر نوشته است: "ما از این اقدام حکومت اندونیزیا استقبال می‌کنیم، این اقدام سبب تحکیم بیشتر روابط مثبت دو کشور می‌شود."

پیش از این امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه گفته بودکه چندین کشور اروپایی در مورد گشایش ماموریت مشترک دپلوماتیک در افغانستان کار می‌کنند.

ماه گذشته، طالبان گفتند که عربستان سعودی و امارات متحدۀ عرب نیز سفارت‌خانه‌های خود را در افغانستان بازگشایی می‌کنند.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، اکثریت سفارت‌خانه‌های خارجی در کابل مسدود شد و برخی کشورهای ماموریت دپلوماتیک شان را برای افغانستان به قطر منتقل کردند.

هرچند طالبان به کشورهای خارجی از تامین امنیت شان اطمینان داده و خواستار بازگشایی سفارت‌های خارجی در کابل شده اند.

چین، پاکستان، ایران، ترکیه، قطر و روسیه از کشورهایی بودند که پس از تحولات اخیر و مسلط شدن طالبان بر افغانستان، سفارتخانه‌های شان را در آن کشور نبستند.

XS
SM
MD
LG