لینک های دسترسی

Breaking News

خدمات قونسلی‌ سفارت عربستان سعودی در کابل از سر گرفته شد


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

وزارت خارجۀ طالبان می‌گوید که عربستان سعودی فعالیت قونسلی‌اش را پس از ماه‌ها توقف، دوباره در کابل از سر گرفته است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجۀ طالبان ناوقت روز سه‌شنبه ۳۰ نومبر (نهم قوس) گفته است که یک تیم ۱۴ نفری دپلومات‌های عربستان سعودی به کابل آمده و کار خود را برای رسیدگی به خدمات قونسلی برای افغان‌ها آغاز کرده است.

سخنگوی وزارت خارجۀ طالبان از این اقدام حکومت عربستان سعودی قدرانی کرده و آن را یک آغاز خوب روابط میان دو طرف عنوان کرده است.

خبرگزاری رسمی دولت عربستان سعودی نیز، از سرگیری فعالیت‌های قونسلی این کشور در کابل را گزارش داده و گفته است که این بخش روز گذشته به روی شهروندان افغانستان در کابل باز شده است.

با سقوط کابل به دست طالبان به تاریخ ۱۵ اگست (۲۴ اسد) بسیاری کشورها سفارت‌های شان را در کابل مسدود کردند، اما برخی از کشورهای دیگر به شمول ایالات متحدۀ امریکا و اتحادیۀ اروپا فعالیت سفارت‌های شان را در حال حاضر از دوحه، پایتخت قطر به پیش می‌برند.

در این میان، برخی کشورها سفارت‌های شان را به شمول روسیه، پاکستان، ایران و برخی کشورهای دیگر با حضور طالبان در کابل فعال نگهداشته و به فعالیت‌های قونسلی خود در ماه‌های اخیر ادامه داده اند.

عربستان سعودی، پاکستان و امارات متحدۀ عرب در دهۀ ۱۹۹۰، حکومت طالبان را در افغانستان به رسمیت شناخته بودند، اما پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان که سه و نیم ماه از آن می‌گذرد، تا کنون هیچ کشوری حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

XS
SM
MD
LG