لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع: حمایت روسیه از طالبان شایعه است


جنرال طارق شاه بهرامی، سرپرست وزارت دفاع افغانستان وضعیت جنگی امسال در افغانستان را خوب توصیف میکند
جنرال طارق شاه بهرامی، سرپرست وزارت دفاع افغانستان وضعیت جنگی امسال در افغانستان را خوب توصیف میکند

جنرال طارق شاه بهرامی، سرپرست وزارت دفاع افغانستان می گوید که گزارش ها در مورد حمایت ممکن روسیه از طالبان همه "شایعات" است.

قبل از این جنرال جان نیکلسن، قوماندان ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان ماۀ گذشته تایید کرد که گزارش های موثقی از "ارتباط روسیه با طالبان در دست دارند."

سرپرست وزارت دفاع افغانستان در یک مصاحبۀ اختصاصی با تلویزیون آشنا، گفت، وزارت دفاع هیچ ثبوتی در این مورد در دست ندارد و اگر سند بدست بیاورند، آن را با رسانه ها و مردم افغانستان شریک خواهند ساخت.

آقای بهرامی همچنان ضمن تأیید این که جنگ در افغانستان تشدید یافته است، تأکید کرد که طالبان شکست خواهند خورد. طارق شاه بهرامی ضمن تایید این که جنگجویان طالب به تجهیزات پیشرفتۀ نظامی دست یافته اند، اما افزود که "جای شک نیست که ضربات قوی و محکم را نیز دیده اند".

جنرال بهرامی ضمن تاکید بر توانایی نظامیان افغان گفت که به تناسب وضعیت جنگی سال گذشته، امسال در یک "وضعیف خوب" قرار دارند.

آقای بهرامی همچنان استراتیژی جدید ایالات متحده در قبال افغانستان و جنوب آسیا را "امیدوار" کننده خواند، ولی افزود که پس از اعلام این استراتیژی، فعالیت گروه های مخالف و "کشور های متخاصم" نیز افزایش یافته است.

وزارت دفاع: حمایت روسیه از طالبان شایعه است
please wait

No media source currently available

0:00 0:30:02 0:00

XS
SM
MD
LG