لینک های دسترسی

Breaking News

توافق امریکا-طالبان ممکن القاعده را تقویت کند – تحلیلگر امریکایی


بروس هافمن، تحلیلگر روابط بین المللی و تروریزم در بنیاد تحقیقاتی موسوم به 'شورای روابط خارجی' در ایالات متحده، هشدار میدهد که آسیای جنوبی به سمت آیندۀ تاریک در حرکت است.

آقای هافمن در یک مصاحبه با تلویزیون آشنا – صدای امریکا، دلیل این امر را توافقنامۀ امریکا با گروۀ طالبان، خوانده و گفته است که این سند مبتواند راه را برای رشد مجدد گروۀ القاعده در افغانستان و منطقه هموار سازد.

آقای هافمن در قبال تعهد طالبان به پروسۀ صلح ابراز تردید کرده و افزوده است که طالبان از خواست واشنگتن برای پایان جنگ افغانستان و خروج نیروهای امریکایی از آن کشور، به نفع خود استفاده میکنند.

بروس هافمن این سخنان را در حالی ابراز داشته که روند رهایی زندانیان طالب از محابس افغانستان ادامه دارد.

حکومت افغانستان از رهایی ۳۶۱ جنگجوی گروۀ طالبان از بند خبر داده و طالبان نیز مدعی شده اند که به تعداد ۲۰ تن از زندانیان حکومت افغانستان را آزاد کرده اند، اما کابل در مورد این ادعای طالبان ابراز بی خبری کرده است.

آقای هافمن همچنان در مصاحبۀ خود دستگیری اسلم فاروقی، رهبر شاخۀ خراسان گروۀ داعش را مهم تلقی کرده، اما اضافه کرده که "متاسفانه گروه های مانند داعش، القاعده و طالبان برای تلفات در جبهه، از جمله از دست دادن رهبران شان آماده اند و برنامه های جاگزین دارند".

توافق میان امریکا-طالبان، ممکن داعش را تقویت کند – تحلیلگر امریکایی
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:54 0:00

XS
SM
MD
LG