لینک های دسترسی

Breaking News

توقف فعالیت یک بانک و نگرانی از نمای اقتصاد افغانستان


کارگر افغان در یک شرکت المونیم سازی در جلال آباد
کارگر افغان در یک شرکت المونیم سازی در جلال آباد
یک بانک بین المللی در افغانستان بدون مشخص ساختن دلیلی فعالیت های اش را در سر از آغاز ماه جولای توقف داد.

رئیس بانک مرکزی افغانستان در کابل گفت که "کامرز بانک" بنابر مشکلات اداری کار را در افغانستان لغو کرد.

نورالله دلاوری، رئیس بانک مرکزی می گوید "ما فکر می کنیم که ]توقف فعالیت این بانک[ کدام تاثیر بسیار جدی نمی کند چرا که چهار بانک افغانستان هنوز هم معاملات بانکی با امریکا دارند و می توانند انتقالات پول افغانی را دوام دهند."

رئیس بانک مرکزی افغانستان در حالی از توقف فعالیت های کامرز بانک خبر داد که اتاق تجارت و صنایع افغانستان می گوید به اساس یک نظر سنجی تازه مردم افغانستان از وضعیت اقتصادی کشور ناراض اند.

نمای اقتصادی افغانستان

قربان جقجو، رئیس عامل اتاق تجارت و صنایع می گوید به اساس یافته های این نظر سنجی روی شرایط اقتصادی افغانستان و موانع که در این راستا وجود دارد، روشن شده که مردم نسبت به شرایط کنونی اقتصادی نگران می باشند.

اما آقای حقجو در مورد خوشبینی محدود بین افغان ها می گوید "این ما را بسیار متعجب ساخت، من فکر می کنم که دلیل خوشبینی آنها یکی فطرت ما افغان ها است که همیشه بنا بر اصل اعتقادی و دینی توکل به خدا داریم و آینده را همیشه خوبتر از وضعیت موجود فکر می کنیم."

به اساس این نظر سنجی که در زون شمال و کابل صورت گرفته، مشکلات امنیتی و فساد اداری از جمله مواردی گفته شده که در راه رشد و انکشاف سرمایه گذاری در افغانستان مانع ایجاد میکند و باعث بدتر شدن وضعیت اقتصادی در این کشور شده است.

یافته های این نظر سنجی می رساند که ابهامات پس از سال 2014 در افغانستان تا هنوز عمده ترین نگرانی افغان ها می باشد. آنها از وضعیت اقتصادی، کاهش کمک های خارجی و بدتر شدن وضع امنیتی نگران می باشند.

حکومت افغانستان همواره تلاش کرده نگرانی های مردم را – که در رسانه های داخلی و خارجی بازتاب می یابد – کم اهمیت جلوه دهد و ابراز آمادگی کند که زمام کلی امور را به دست می گیرد.
XS
SM
MD
LG