لینک های دسترسی

Breaking News

زندانی شدن دو نفر و بازداشت پنج نفر دیگر به اتهام جاسوسی در ایران


مقام‌های ایرانی پنج نفر را به اتهام جاسوسی برای اسراییل، بریتانیا و آلمان بازداشت کرده و دو نفر دیگر را به "جرم جاسوسی" محکوم به زندان کرده است.

غلام حسین اسماعیلی، سخنگوی قوۀ قضاییۀ ایران روز سه شنبه ۱۱ اگست (۲۱ اسد) در یک کنفرانس خبری مجازی گفت که در ماه‌های اخیر، پنج ایرانی که به ادارات استخبارات خارجی جاسوسی می‌کردند، بازداشت شده اند.

آقای اسماعیلی گفت که شهرام شیرخانی به اتهام جاسوسی برای ادارۀ استخبارات بریتانیا و تلاش برای جلب و جذب برخی مقام‌های ایرانی به ادارۀ ام‌آی۶ بریتانیا به زندان محکوم شده است، اما مدت حبس وی را مشخص نکرد.

سخنگوی قوۀ قضاییۀ ایران گفت که شیرخانی معلومات محرم را در مورد بانک مرکزی ایران و قراردادهای وزارت دفاع آن کشور به بیرون انتقال داده است.

همچنین، به گفتۀ آقای اسماعیلی، مسعود مصاحب که در قالب رییس انجمن دوستی ایران و اتریش برای ادارۀ موساد اسراییل و ادارۀ استخبارات آلمان جاسوسی می‌کرد، به ده سال زندان محکوم شده است.

آقای اسماعیلی در مورد پنج نفری که به تازگی بازداشت شده اند معلومات نداد، اما گفت هرپنج تن آنان از در وزارت‌های خارجه، دفاع و انرژی و سازمان انرژی اتمی ایران بازداشت شده اند.

XS
SM
MD
LG