لینک های دسترسی

Breaking News

کارمند پیشین وزارت دفاع ایران به اتهام جاسوسی به امریکا اعدام شد


یک کارمند پیشین وزارت دفاع ایران که به جاسوسی برای ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحده متهم شده بود، اعدام شد.

غلام حسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییۀ ایران روز سه شنبه ۱۴ جولای (۲۴ سرطان) گفت که رضا عسگری، کارمند پیشین وزارت دفاع ایران، در سال های آخر کارش معلومات را در مورد برنامه میزایل‌های بالستیک ایران به سی آی ای می‌فروخت.

آقای اسماعیلی گفت: "هفته قبل حکم اعدام رضا عسگری یکی دیگر از جاسوس‌هایی را که کارمند بازنشسته هوافضای وزارت دفاع کشور بود، اجرا کردیم".

در یک ماه گذشته این دومین کارمند پیشین وزارت دفاع ایران است که به اتهام جاسوسی به امریکا اعدام می‌شود. در ماه جون جلال حاجی زوار، کارمند پیشین وزارت دفاع ایران به جرم جاسوسی به ادارۀ استخبارات مرکزی امریکا اعدام کرد.

مقام‎های ایرانی ماه گذشته از صدور حکم اعدام بر محمد موسوی مجد، شهروند دیگر ایران خبر دادند که به گفتۀ مقام‌های ایرانی "در مورد قوای مسلح ایران به ویژه سپاه" به استخبارات امریکا و اسراییل جاسوسی می‌کرد.

سخنگوی قوۀ قضاییۀ ایران گفت که حکم موسوی مجد و عسگری شبیه هم است، اما به گفتۀ وی تا کنون حکم اعدام موسوی مجد اجرا نشده است.

در ماه فبروری نیز امیر رحیم‌پور، شهروند دیگر ایران به اتهام جاسوسی و فروش اطلاعات در مورد برنامۀ هسته‌ای ایران به امریکا، اعدام شد.

حکومت ایران سال گذشته اعلام کرد که ۱۷ نفر را به اتهام جاسوسی به ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحدۀ امریکا دستگیر کرده و محاکمۀ آنان جریان دارد.

XS
SM
MD
LG