لینک های دسترسی

Breaking News

ایران پخش سریال اسلامی حشاشین را منع کرد


سریال "الحشاشین" داستان زندگی حسن صباح، بنیانگذار دولت اسماعیلیان، را به تصویر کشیده است.
سریال "الحشاشین" داستان زندگی حسن صباح، بنیانگذار دولت اسماعیلیان، را به تصویر کشیده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران پخش و نشر سریال مصری "الحشاشین" را منع کرده و گفته است که محتوای آن "تحریف شده" و با رویکرد "مغرضانهٔ سیاسی" تولید شده است.

سریال "الحشاشین" داستان زندگی حسن صباح را به تصویر کشیده است. حسن صباح، زادهٔ شهر قم ایران امروزی، بنیانگذار دولت اسماعیلیان و داعی بزرگ شاخهٔ اسماعیلیهٔ مذهب شیعه بود.

خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) روز یکشنبه ۲۸ اپریل (نهم ثور) از قول مهدی سیفی، مسوول ادارهٔ نظارت بر رسانه‌های صوتی تصویری ایران گزارش داد: "پخش سریال حشاشین به دلیل تحریف تاریخ و نمایش چهرهٔ نادرست از ایرانی‌ها به بهانه روایت تاریخ اسماعیلیه از شبکه نمایش خانگی ممنوع شد."

این سریال که ۳۰ قسمت دارد، بار نخست در جریان ماه رمضان در ایران نشر شد و محبوبیت زیادی یافت، اما سیفی گفته است که بیش از این به پخش این سریال در ایران اجازه داده نمی‌شود.

سیفی گفته است: "سریال حشاشین محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است."

امید علی مسعودی، یکی از اعضای ادارهٔ نظارت و تطبیق رسانه‌های صوتی و تصویری ایران درباره این سریال و لزوم حذفش گفت: " یکی از اهداف سریال حشاشین این بود که ترور و سرآغاز ترور را به ایرانی‌ها ربط دهد. شاهد این نظریه آن است که در این سریال شهرهای ری، قم و اصفهان را منشای تروریست معرفی می‌کند."

سریال حشاشین، توسط عبدالرحیم کمال، فلم‌نامه‌ نویس مشهور مصری نوشته شده و با بودجهٔ ۱۲ میلیون دالر ساخته شده است و یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ کشورهای عرب زبان به شمار می‌رود.

گروه

XS
SM
MD
LG