لینک های دسترسی

Breaking News

ایران: از اسراییل برای حمله بر پایگاه هسته‌ای نطنز انتقام می‌گیریم


ایران، اسراییل را به حملهٔ روز گذشته به تاسیسات هسته‌ای نطنز متهم کرده و هشدار داده که "در زمان مناسب" انتقام آن را خواهد گرفت.

روز گذشته انفجاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز در نزدیک تهران صورت گرفت و ایران آن را مرتبط با "تروریزم" دانست. به گفته مقامات، این حادثه تلفات انسانی و آلودگی رادیواکتیف به همراه نداشته است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران به خبرنگاران گفت که این حمله کار اسراییل بوده است.

او گفت: "البته که رژیم صهیونیستی، با این عمل خود تلاش کرده از مردم ایران برای حوصله‌مندی‌شان در رابطه به برداشته شدن تحریمات انتقام بگیرد. اگر هدف آنان ایجاد مزاحمت در راه برداشته شدن تحریمات باشد، یقیناً که به هدف خود نخواهند رسید."

ایران در گذشته نیز ادارهٔ استخبارات اسراییل را به حمله به تاسیسات هسته‌ای خود متهم کرده است.

حادثهٔ اخیر در تاسیسات هسته‌ای نطنز در حالی اتفاق می‌افتد که تلاش‌ها برای بازگرداندن امریکا و ایران به توافقنامهٔ هسته‌ای سال ۲۰۱۵ جریان دارد و قرار است گفتگوهای قدرت‌های جهان در ویانا در این رابطه همین هفته از سر گرفته شود.

لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده امروز گفت که از گزارش‌ها در مورد تاسیسات نطنز آگاهی دارد، اما او افزود که تلاش‌ها برای تعامل از طریق دپلوماسی با ایران ادامه خواهد داشت.

اسراییل از مخالفان سرسخت این توافقنامه است.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفته است که ایران اجازه نخواهد داد این حمله روی گفتگوهای ویانا تاثیر بگذارد.

در همین حال، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع استخباراتی گزارش کرده که انفجار اخیر در تاسیسات هسته‌ای نطنز، برنامهٔ غنی‌سازی یورانیم ایران را احتمالاً برای بیش از نه ماه مختل کرده است.

اسراییل مسولیت این حمله را نپذیرفته، اما رسانه‌های اسراییلی گزارش کرده اند که این کشور احتمالاً در عقب این حمله باشد.

XS
SM
MD
LG