لینک های دسترسی

Breaking News

ایران در جام جهانی قطر ویلز را شکست داد


جام جهانی فوتبال قطر روز جمعه ۲۵ نومبر (چهارم قوس) شاهد یک رقابت نفس‌گیر و دیدنی میان تیم های فوتبال ویلز و ایران بود.

هر دو تیم برای کسب سه امتیاز هر چه در توان داشتند به خرج دادند، اما تلاش ایرانی‌ها مثمرتر بود و در پایان بازی، ایرانی‌ها بودند که مسرور از میدان بیرون شدند.

نتیجۀ رقابت میان این دو تیم در دقایق ضایع شدۀ اضافی نیمۀ دوم بازی مشخص شد. تیم ایران که پس از شکست سهمگین ۶-۲ در برابر انگلستان به میدان آمده بود، نهایت تلاش خود را کرد تا در جریان ۹۰ دقیقۀ بازی دروازۀ ویلز را بگشاید،‌ اما به نظر می رسید که بخت با ایرانی ها همراه نیست.

در یک مقطع زمانی بازی، در کمتر از یک دقیقه دو بار شوت مهاجمین ایرانی به پایه‌های عمودی دروازۀ تیم ویلز اصابت کرد و وارد دروازه نشد.

به باور برخی از مبصرین فوتبال، ایرانی ها بیشتر از بازی روز جمعه با ویلز، شاید هیچ زمانی اینقدر تشنۀ پیروزی نبودند، زیرا با توجه به جایگاه فوتبال ایران در آسیا، تیم‌های جاپان و عربستان سعودی که رقبای سرسخت فوتبال ایران پنداشته می شوند، در رقابت های گروهی خود، تیم های مطرح آلمان و ارجنتاین را شکست داده بودند و با توجه به باخت تلخ ایران در برابر انگلستان، بار "اعادۀ حیثیت" برای بازیکنان ایرانی در رقابت با ویلز مطرح بود.

برگۀ بازی زمانی به نفع تیم ایران برگشت که دروازه بان ویلز به خاطر خطایی که در بیرون از محوطۀ جزا در رویارویی با مهاجم ایران انجام داد، کارت سرخ گرفت و تیم ویلز ۱۰ نفره شد.

این وضعیت به بازیکنان تیم ایران انگیزۀ بیشتر حمله بر دروازۀ ویلز را داد که در نتیجه گول‌های پیروزی ایران در دقایق ۹۸ و ۱۰۱ بازی توسط روزبه چشمی و رامین رضاییان به ثمر رسید.

با این نتیجه، ایران سه امتیازه شد و جایگاه دوم را در میان تیم های انگلستان، ایالات متحده و ویلز کسب کرد.

حالا اگر انگلستان در رقابت امروز جمعه با ایالات متحده برنده شود، فرصت صعود ایران به دور حذفی در گروه نتیجه ای رقابت با ایالات متحده خواهد بود.

در رقابت دوم روز جمعه ۲۵ نومبر (چهارم قوس) تیم میزبان قطر پس از شکست سه مقابل با سنیگال، از رقابت‌های جام جهانی فوتبال قطر حذف شد.

قطر در تاریخ فوتبال جهان، نخستین تیمی است که به عنوان میزبان از دور گروهی رقابت‌های جام جهانی فوتبال حذف شد و نمی‌تواند به دور حذف این جام راه یابد.

رقابت بعدی گروه A میان هالند و اکوادور برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG