لینک های دسترسی

Breaking News

انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه برگزار میشود


اگر هیچ نامزد به کسب بیش از ٥٠ درصد آرا مؤفق نشود، دو نامزد برتر در دور دوم انتخابات در ٢٦ ماه می رقابت خواهند کرد
اگر هیچ نامزد به کسب بیش از ٥٠ درصد آرا مؤفق نشود، دو نامزد برتر در دور دوم انتخابات در ٢٦ ماه می رقابت خواهند کرد

ایرانیان قرار است به روز جمعه، رئيس جمهور جدید خود را انتخاب کند. نتایج این انتخابات هرگونه که باشد، اما به نظر نمیرسد که تغیر فاحش در سیستم محافظه کار و انقلابی آن کشور رونما گردد.

حسن روحانی رئیس جمهور ٦٨ساله، قصد دارد برای دور دوم نیز باقی بماند و در رقابت تنگاگ با رقبای انتخاباتی خود قرار دارد.

بسیاری از شهروندان ایران به این باورند که توافق هسته یی سال ٢٠١٥ حسن روحانی که در بدل رفع تعزیرات چند دهه، با قدرت های بزرگ جهان صورت گرفت، در شغل زدایی و جلب سرمایه های بیرونی، ناکام بوده است.

حسن روحانی در رقابت تنگاگ با رقبای انتخاباتی خود قرار دارد
حسن روحانی در رقابت تنگاگ با رقبای انتخاباتی خود قرار دارد

رقبای سیاسی آقای روحانی نیز او را به ناکام ماندن در تلاش برای رشد اقتصادی ایران که تعزیرات چند دهه عامل مهم آن پنداشته میشود، متهم میکنند.

نیرومندترین رقیب حسن روحانی، ابراهیم رئیسی ٥٦ ساله است که میگوید ایران به کمک خارجی نیاز ندارد و احیای ارزش های انقلاب اسلامی سال ١٩٧٩ را وعده میدهد.

در سال ٢٠٠٩، ایران سبب نارامی های گسترده در این کشور شد. آیت الله علی خامنه یی، رهبر روحانی ایران، در اشاره به اعتراضات ٢٠٠٩، هشدار داده که در برابر هر آن کسیکه تلاش مداخله در انتخابات امسال را کند، در تقابل قرارخواهد گرفت.

نظرپرسی های انجام یافته از سوی نهادهای بین المللی نشان میدهد که آقای روحانی با داشتن ٥٥ درصد آرا، هنوز هم در صدر جدول نامزدان انتخابات این کشور قرار دارد.

در انتخابات روز جمعه، اگر هیچ نامزد به کسب بیش از ٥٠ درصد آرا مؤفق نشود، دو نامزد برتر در دور دوم انتخابات در ٢٦ ماه می رقابت خواهند کرد.

  • 16x9 Image

    لیلما حبیب عظیمی

     

    لیلما حبیب عظیمی از سال ۱۹۸۰ میلادی بدینسو با رسانه های مختلف به صفت گوینده ،گزارشگر،ویراستار و ویرایشگرتصویر ایفای وظیفه نموده  وازسال ۲۰۰۶ میلادی در بخش دری تلویزیون آشنا صدای امریکا مصروف کار است.

     

XS
SM
MD
LG