لینک های دسترسی

Breaking News

ایران امر توقیف ترمپ را صادر کرد - گزارش


رسانه های ایرانی گزارش داده اند که حکومت این کشور به اتهام کشتن قاسم سلیمانی، امر توقیف دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده را صادر کرد.

شبکه خبری فارس به نقل از علی القاصی مهر، سارنوال تهران گزارش داده است که حکومت ایران از پولیس بین المللی خواسته است تا در توقیف رییس جمهور امریکا و ۳۵ نفر دیگر کمک کند.

پولیس بین المللی در پاسخ به این در خواست ایران گفته است که آنها (پولیس بین المللی) درخواست ایران را بررسی نخواهند کرد.

در اعلامیه پولیس بین المللی آمده است که پولیس بین المللی در مسایل سیاسی مداخله نمی‌کند.

براین هوک، نمایندهٔ ایالات متحده در امور ایران این اقدام تهران را یک نمایش تبلیغاتی خواند که به گفتهٔ او هیچ کسی آنرا جدی نمی‌گیرد.

آقای هوک افزود که این موضوع هیچ ربطی به امنیت ملی، صلح بین المللی یا ترویج ثبات ندارد که پولیس بین المللی از آن حمایت کند.

قاسم سلیمانی، قوماندان پیشین نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران، در ماه جنوری در یک حمله هوایی نیروهای امریکایی در عراق کشته شد.

چند روز پس از آن، دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده، از تصمیم خود مبنی بر حمله بر قوماندان نیروی قدس سپاۀ پاسداران ایران، دفاع کرده، سلیمانی را "تروریست درجه یک جهان" و طراح بم‌های کنار جاده خواند.

آقای ترمپ گفته بود که سلیمان بم‌های کنارجاده را به افغانستان و عراق ارسال می‌کرد که سبب مرگ و معیوب شدن شماری زیادی از انسان‌ها شده بود.

قاسم سلیمانی، فرماندۀ پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب ایران بود؛ یکی از گروه هایی که ایالات متحده امریکا آن را در فهرست گروه های دهشت افگن بین المللی قرار داده است.

XS
SM
MD
LG