لینک های دسترسی

Breaking News

رهبر ایران بازنشر کارتون پیامبر اسلام را 'گناه نابخشودنی' خواند


آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران با نشر بیانیه‌ای گفته است که نشر کارتون پیامبر اسلام که هفتۀ گذشته در مجلۀ فرانسه‌ای شارلی ایبدو چاپ شد، گناه نابخشودنی است.

در بیانیۀ آقای خامنه‌ای که به زبان انگلیسی نگاشته شده، آمده است: "گناه کبیره و نابخشودنی هفته‌نامۀ فرانسه‌ای که در آن به شخصیت مقدس و تابناک پیامبر اسلام اهانت شده است، یکبار دیگر خصومت و حسادت کین‌توزانۀ سازمان‌های سیاسی و فرهنگی غرب بر ضد اسلام و مسلمانان را برملا می‌کند."

هفته‌نامۀ شارلی ایبدو که یکبار به خاطر نشر کارتون‌های توهین آمیز به پیامبر اسلام هدف حملات مسلحانه قرار گرفته بود، هفتۀ گذشته بار دیگر این کارتون‌ها را نشر کرد.

رهبر ایران در این بیانیه که روز سه شنبه هشتم سپتمبر (۱۸ سنبله) نشر شد، محکوم نکردن "این جرم بزرگ" را زیر نام آزادی بیان، رفتاری "ناپذیرفتنی، نادرست و عوام‌فریبانه" از سوی برخی سیاستمداران فرانسه می‌داند.

امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه هفتۀ گذشته در جریان سفراش به لبنان گفت که مجلۀ شارلی ایبدو با نشرمجدد کارتون‌های پیامبر اسلام، هیچ قانونی را زیر پا نکرده است.

آقای مکرون با اشاره به آزادی بیان و اندیشه در فرانسه گفت: "حق کفرگویی، بخشی از اصل آزادی بیان است...وظیفۀ من است که از تمام این آزادی‌ها حراست کنم."

به تاریخ هفتم جنوری ۲۰۱۵، دو برادر – سید و شریف کواشی – به دفتر مجلۀ شارلی ایبدو در پاریس حمله کرده و ۱۲ نفر به شمول چند کارتونیست مشهور فرانسه‌ای را کشتند.

پس از آن حمله، حکومت ایران با آنکه به خاطر نشر کارتون‌های پیامبر اسلام خشمگین بود، حمله بر دفتر شارلی ایبدو را محکوم کرد.

XS
SM
MD
LG