لینک های دسترسی

Breaking News

ایران خواست‌های امریکا را 'غیر واقعی' خواند


ایران رو سه شنبه (۲۸ می) یک بار دیگر ۱۲ خواستی را رد کرد که سال گذشته توسط ایالات متحده در معاهدۀ جدید هسته ای شامل شده بود.

ایالات متحده سال گذشته در پی خروج از توافق هسته‌ای با ایران، موسوم به برجام، برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران شرایط ۱۲ گانه را به ایران پیشکش کرد.

عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که این خواسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ایالات متحده "شروط فضایی" و "غیرقابل اجرا" است. او افزود که ایران میز مذاکره را ترک نکرده بود.

در حالی که تنش ها میان دو کشور شدت گرفته است، ایران میگوید که در انتظار تغییر در طرز برخورد ایالات متحده است. اما مقام‌های امریکایی گفته اند که تا زمانیکه ایران در رفتار خود تغییر وارد نکرده است، فشار حد اعظمی بر آن کشور حفظ خواهد شد.

توقف کامل آزمایشات میزایل های بالستیکی، توقف حمایت از گروه‌های تندرو در سوریه و یمن، بستن ریکتور های آب سنگین، توقف غنی سازی یورانیم و پروسس مجدد پلاتینیم، فراهم کردن دسترسی سازمان بین المللی انرژی اتمی به تمامی تاسیسات هسته ای ایران، از شرایط و خواست‌های عمدۀ ایالات متحده است.

ایالات متحده همچنان از ایران خواسته است تا از آشوبگری در منطقه دست کشیده و از حمایت گروه‌های تندرو به شمول طالبان در افغانستان و گروه حماس، حزب الله و جهاد اسلامی در شرق میانه، دست بردارد.

واشنگتن پس از خروج از برجام در ماه می ۲۰۱۸، تعزیرات اقتصادی را در دو مرحله بر ایران از سر گرفت، تعزیراتی که اقتصاد ایران را به گونۀ بی پیشینه متاثر کرده است.

XS
SM
MD
LG