لینک های دسترسی

Breaking News

حسن روحانی از شیوع نوع دلتای کروناویروس در ایران هشدار داد


حسن روحانی، رییس جمهور ایران می‌گوید که ممکن کشورش با موج دیگری از بیماری کووید۱۹ مواجه شود.

آقای روحانی روز شنبه سوم جولای (۱۲ سرطان) از مردم‌اش خواست سفرهای تابستانی و اجتماعات خود را به تعویق بیاندازند تا از "شیوع ویروس، به ویژه نوع هندی آن" جلوگیری شود.

مقامات صحی ایران از شیوع نوع دلتای کروناویروس در چندین شهر گزارش داده و هشدار داده اند که سرعت سرایت این نوع جهش یافتهٔ کروناویروس به مراتب بیشتر است.

رییس جمهور ایران گفت: "این نگرانی وجود دارد كه ما به سمت موج پنجم برویم."

ایران از جمله کشورهای در جهان است که بیشتر از این همه گیری آسیب دیده و به ویژه در میان کشورهای شرق میانه، بیشترین آسیب را متحمل شده است.

تهران و بیش از ۹۰ شهر دیگر در وضعیت اضطراری (سرخ) بسر می‌برند و ۷۰ درصد کارمندان از خانه کار می‌کنند. اماکن عمومی مانند سالون‌های سینما، کلب‌های ورزشی و رستوران‌ها مسدود استند.

مقامات صحی ایران روز شنبه از جان باختن ۱۱۱ بیمار مبتلا به کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند که با ثبت این موارد رقم جان باخته‌گان در این کشور به ۸۴۶۲۷ نفر رسید.

افزون برآن در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳۴۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ تایید شده که رقم مبتلایان این بیماری در ایران را به ۳.۲۴ میلیون نفر می‌رساند.

ایران در ماه اپریل موج چهارم بیماری کووید۱۹ را سپری کرد که طی آن روزانه ۲۵ هزار نفر به این بیماری مبتلا و بیش از ۴۰۰ نفر جان هایشانرا از دست می‌دادند.

در همین حال باوجود تولید سه نوع واکسین کووید۱۹ در ایران، روند تطبیق واکسین در این کشور به کندی پیش می‌رود. تاکنون کمتر از هفت میلیون دوز واکسین، که عمدتاً از نوع وارداتی است، در سراسر این کشور تجویز شده است و تنها دو میلیون نفر هردو دوز واکسین را دریافت کرده اند.

XS
SM
MD
LG