لینک های دسترسی

Breaking News

موج سوم کووید۱۹ در افغانستان؛ ثبت ۱۲۷۲ واقعۀ تازه


وزارت صحت افغانستان می‌گوید که با ثبت ۱۲۷۲ واقعۀ مثبت کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، رقم مبتلایان این بیماری در افغانستان به ۱۲۴هزار و ۷۵۷ مورد رسید.

همچنین در این مدت، ۹۲ بیمار کووید۱۹ جان باخته اند که با این حساب، آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در افغانستان به پنج‌هزار و ۱۹۹نفر افزایش یافت.

وحید مجروح، سرپرست این وزارت روز شنبه سوم جولای (۱۲ سرطان) گفت که گفت که بررسی‌های آنان نشان می‌دهد که انتشار کروناویروس در بسیاری ولایات این کشور در حال گسترش است.

آقای مجروح افزود که این ویروس در مقایسه به هر زمان دیگر، شهروندان این کشور را تهدید می‌کند و در حال حاضر، واقعات مثبت آن در غرب افغانستان، به ویژه در ولایت هرات سیر صعودی دارد.

آقای مجروح تاکید کرد که واقعات مثبت کووید۱۹ در ولایات ننگرهار و لغمان نیز بار دیگر افزایش یافته است. او از شهروندان این کشور خواست که برای مبارزه با این ویروس، وزارت صحت را کمک کرده و توصیه‌های این وزارت را جدی بگیرند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا روز شنبه سوم جولای (۱۲ سرطان) بیش از ۱۸۸ میلیون و ۱۲۴هزار نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۹۶۴هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG