لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار مجدد ایران در قبال 'برجام'


حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، هشدار داده که اگر سایر اعضای شامل در توافقنامۀ هسته ای سال ٢٠١٥ ایران با قدرت های جهان یا 'برجام' "سهم خود را نپردازند"، تهران به کاهش همکاری خود در قبال این توافقنامه، ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور ایران که امروز (١٥جون) در کنفران تعامل و اعتماد سازی آسیا یا 'سیکا' در تاجکستان صحبت میکرد، گفت "بدیهیست که ایران بصورت یکطرفه نمیتواند طرف متعهد به برجام باقی بماند، بلکه سایر کشورها نیز لازم است سهم خود را برای حفظ این توافق مهم بپردازند".

پس از افزایش تعزیرات از جانب ایالات متحده بر ایران، تهران ماۀ گذشته اعلام کرد که تعهدات خود را در قبال توافقنامۀ هسته ‌ای کاهش میدهد.

ایران همچنان هشدار داد که اگر در مدت ٦٠ روز، قدرت‌های جهان نتوانند روی شرایط جدید توافقنامۀ هسته‌ای به نتیجه برسند، غنی سازی یورانیوم خود را از سر خواهد گرفت.

حسن روحانی در حالی هشدار داده که ایالات متحده، ایران را در حمله روز پنجشنبه (١٣جون) بر دو تانکر نفت کش در خلیج عمان، مسؤل خوانده است.

پتریک شناهن، سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که پس از حمله بر این دو تانکر نفت کش، واشنگتن در تلاش ایجاد یک اجماع بین المللی در شرق میانه میباشد.

ایران ضمن رد این ادعا، ایالات متحده را به وخیم تر ساختن وضعیت در شرق میانه و به پیگری یک سیاست پرخاشگرانه علیه تهران متهم کرده است.

هشدار مجدد ایران در قبال 'برجام'
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:23 0:00

XS
SM
MD
LG