لینک های دسترسی

Breaking News

روحانی: در صورت رفع تحریم‌ها آماده‌ام با امریکا مذاکره کنم


حسن روحانی، رییس جمهور ایران گفته است که در صورت رفع تعزیرات، آماده است با ایالات متحده وارد مذاکره شود.

خبرگزاری دولتی ایران از آقای روحانی نقل کرده که گفته است: "تحریم غلط و ظالمانه است؛ آن را کنار بگذارند و در این شرایط مشکلی برای مذاکره نداریم."

آقای روحانی چهارشنبه چهارم دسمبر (۱۳ قوس) گفت که ایران در مساله تحریم نه آغازگر بوده،نه مقصر و نه امروز "لج‌بازی" می‌کند.

او در اشاره به سفراش به نیویارک گفت که در آن وقت نیز تاکید کرده بود که اگر ایالات متحده تعزیرات را رفع سازد، آماده است با دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده ملاقات کند.

بیانات آقای روحانی همزمان با دیدار مایک پامپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده با بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل است. آقای نتنیاهو گفته است که تعزیرات امریکا بر ایران تاثیرگذار بوده و او در جریان ملاقات با آقای پامپیو خواهان تشدید آن خواهد شد.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران، همچنین در سخنان امروز خود، خواهان رهایی معترضانی شده است که در جریان تظاهرات گستردۀ مردمی در نقاط مختلف آن کشور، دستگیر شده اند.

او گفت: "همه افرادی که دستگیر شده اند عده‌ای از آن ها بی گناه اند و باید آزاد شوند. همین طوری دستگیر شدند. مثلا اگر کسی تخلفی کرده تایری را آتش زده از نظر من جرمی نیست اگر چه کارش درست نبوده ولی نباید آن‌ها را نگه داریم. جوانی بوده آمده دادی زده و شعاری داده، نباید سخت‌گیری شود."

آقای روحانی اما تاکید کرده است که فقط آنعده از معترضان آزاد شوند که در جریان تظاهرات مسلح نبودند و فقط می خواستند نظریات شان را بیان کنند.

شمار دقیق معترضانی که هفتۀ گذشته از سوی نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده اند مشخص نشده است، با اینحال یک قانونگذار ایران چند روز پیش گفت که در جریان تظاهرات اخیر در ایران کم و بیش ۷۰۰۰ معترض بازداشت شده است.

XS
SM
MD
LG