لینک های دسترسی

Breaking News

یک جنرال ایرانی: تهران هنوز هم در صدد کشتن دونالد ترمپ و مایک پمپیو است


یک جنرال ایرانی هشدار داده است که کشورش به خاطر کشتن قاسم سلیمانی، هنوز هم در صدد انتقامجویی و کشتن دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، و مایک پمپیو، وزیر خارجهٔ پیشین امریکا، است.

تهران بار‌ها تعهد کرده است که انتقام کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، را بگیرد. سلیمانی به تاریخ سوم جنوری ۲۰۲۰ میلادی در نزدیکی میدان هوایی بغداد در حمله‌ٔ طیاره بی سرنشین ایالات متحده کشته شد.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، اواخر روز جمعه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: "امیدواریم که بتوانیم ترمپ، پمپیو، [جنرال کنت) مک کنزی و فرماندهان نظامی که دستور کشتن سلیمانی را صادر کردند، بکشیم."

دونالد ترمپ در زمان ریاست جمهوری‌اش دستور حمله بر کشتن قاسم سلیمانی را داد، جنرال ایرانی که به باور ایالات متحده منافع امریکا را در عراق هدف قرار می‌داد.

چند روز پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، ایران در یک اقدام تلافی‌جویانه حمله‌ای میزایلی را بر یک پایگاه نظامی ایالات متحده در عراق انجام داد. در این حمله هیچ کسی کشته نشد، اما واشنگتن گفت که ده‌ها نفر در اثر این حملات میزایلی آسیب مغزی دیدند.

ایالات متحده و متحدین آن بار‌ها نگرانی خود را از برنامهٔ میزایل‌های بالستیک ایران ابراز کرده و گفته اند که این میزایل‌ها نقش بی‌ ثبات کننده در شرق میانه دارند.

جنرال حاجی زاده ناوقت جمعه به وقت محل در جریان یک سخنرانی تلویزیونی همچنین گفت که "ما حالا قادر استیم به لطف الهی تا دو هزار کیلومتر کشتی های امریکایی را بزنیم که این دو هزار کیلومتر هم به احترام اروپایی‌ها است که انشالله این احترامشان را حفظ کنند."

در همین حال، تلویزیون دولتی ایران شام شنبه به وقت محل از تولید میزایل کروز به نام "پاوه" پرده برداشت که توسط سپاه پاسدران ایران تولید شده است. برد این میزایل کروز ۱۶۵۰ کیلومتر است.

تلویزیون دولتی ایران روز جمعه نیز گزارش داد که ایران احتمالاً دستگاه میزایل زمین به هوای موسوم به " ۱۵ خرداد" را برای "تقویت'' قابلیت‌های دفاعی سوریه در اختیار دمشق قرار بدهد.

XS
SM
MD
LG