لینک های دسترسی

Breaking News

ایران در انتقامگیری از حملۀ اهواز بر سوریه راکت پرتاب کرد


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفته است که در انتقامگیری از حمله بر رژۀ نظامی در شهر اهواز، مواضع تندروان را در شرق سوریه هدف حملات راکت‌های بالستیکی قرار داده است.

در چند ماه اخیر، این سومین حملۀ میزایل‌های بالستیکی سپاه پاسداران بر مواضع تندروان در سوریه می‌باشد.

ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران،بدون ارایۀ ارقام مشخص گزارش داده است که این حملات منجر به کشته و زخمی شدن "تکفیری‌ها" و جدایی طلبان اهواز شده است.

تلویزیون دولتی ایران تصاویر جریان پرتاب این راکت‌ها و گرافیک زمان اصابت آن بر شهر البو کمال واقع در جنوب شرق سوریه را نشان داد.

شهر البوکمال در تصرف قوای وفادار به بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه، است، با آنهم شماری از تندروان داعش که پس از شکست در موصل عراق و رقۀ سوریه به این شهر متواری شده اند، حملات را انجام می‌دهند.

حملۀ سپاه پاسداران بر مواضع داعش در سوریه، به سردرگمی در مورد عامل حملۀ اهواز می‌افزاید. در این حمله به تاریخ ۲۲ سپتامبر کم از کم ۲۴ نفر کشته و ۶۰ نفر دیگر زخمی شد.

مقام‌های ایرانی در آغاز گروه جدایی طلب عرب به نام الاهوازیه را عامل این حمله خواندند. با آنکه الاهوازیه مسوولیت این حمله را به دوش گرفته بود، گروه دولت اسلامی نیز ادعا کرد که حمله را جنگجویان داعش انجام داده اند.

نظامیان ایرانی ماه گذشته یک پایگاه کردهای جدایی طلب ایران را در خاک عراق هدف حملات میزایل های بالستیکی قرار داد که در آن حملات ۱۱ نفر کشته و ۵۰ نفر دیگر زخمی شد.

سال گذشته نیز در پی حملۀ مرگبار تندروان داعش بر پارلمان ایران و آرامگاه آیت الله خمینی، سپاه پاسداران مواضع داعش را در سوریه آماج میزایل های بالستیکی قرار داد.

XS
SM
MD
LG