لینک های دسترسی

Breaking News

ادامه کمک های غرب به پناهندگان اقلیت های عراق


برتانیه به روز شنبه از پروسه امداد رسانی به بی جا شد گان در عراق خبر داد که شام شنبه آغاز شد و تا صبح یکشنبه ادامه داشت.

وزارت دفاع برتانیه همچنان گفت کمک های بیشتر دیگر به ارزش سیزده اعشاریه چهار ملیون دالر امریکاییِِِِ، که شامل مواد ضروری حیاتی می باشد، به پناهجویان در کوه سنجار انتقال داده خواهد شود.

کمک های برتانیه برای پناهندگان عراق به تعقیب کمک های ایالات متحده امریکا صورت گرفت که می گوید این کمک ها دوامدار خواهد بود.

ایالات متحده امریکا روز شنبه اظهار داشت که تا کنون سه بار محموله های امداد، که شامل بیشتر از پنجاه و دو هزار هزار بسته مواد غذایی و ده هزار و ششصد گیلن آب پاک آشامیدنی می باشد، به عیسویان ، ایزیدی ها و اقلیت های مذهبی دیگر رسانده شده که از بیم خشونت های جنگجویان دولت اسلامی عراق به کوه پناه برده اند.

قوای نظامی امریکا همچنان می گوید که چهار حمله هوایی دیگر را نیز علیه شورشیان دولت اسلامی انجام داده که بر افراد ملکی در شمال عراق گلوله باری می کردند.

بارک اوباما، رئیس جمهور امریکا، می گوید راه حل این مشکل به دست عراقی ها است" ما می توانیم حملات هوایی را انجام دهیم، ولی در نهایت راه حل آن قوای نظامی امریکا نخواهد بود، راه حل آن بدست عراقی ها خواهد بود و ایالات متحده و کشور های دیگر از ان حمایت خواهد کرد."

آقای اوباما افزود که از تاسیسات و کارمندان امریکا در عراق جدا محافظت خواهد کرد" اگر این دهشت افگنان تاسیسات و کارمندان ما را تهدید کنند، برای محافظت آنها اقدام خواهیم کرد."

در همین حال وزیر خارجه فرانسه رهبران ستیزه جوی عراق را ترغیب کرد تا یک حکومت همه شمول را تشکیل دهند که بتواند با شورشیان دولت اسلامی، که در سراسر شمال عراق در حال پیشروی هستند، مقابله کنند.

XS
SM
MD
LG