لینک های دسترسی

Breaking News

حملات راکتی بر پایگاه ایتلاف به رهبری امریکا در عراق


به ادامه حملات بالای تاسیسات امریکایی در عراق، چندین راکت روز یکشنبه ۱۶ فبروری (۲۷دلو) بالای قرارگاه قوای ایتلاف به رهبری ایالات متحده در بغداد اصابت کرد.

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت راکت پراگنی‌های روز یک شنبه را به عهده نگرفته است، اما واشنگتن گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت ایران را مسوول این حملات خوانده است.

این گروه‌ها به طور روز افزون و منظم پایگاه‌های نظامیان امریکایی و ساحات اطراف سفارت ایالات متحده را در بغداد مورد حملات راکتی قرار می‌دهند.

سخنگوی ایتلاف به رهبری امریکا در عراق گفته است که در حملات راکتی روز یکشنبه از راکت های خورد استفاده شده بود که تلفاتی در بر نداشت.

نظامیان عراقی با نشر اعلامیه‌ای گفته اند که این راکت‌ها از نوع کاتیوشا بوده و در ساحۀ سبز بغداد اصابت کرده است که در آن سفارت امریکا، دیگر دفاتر خارجی و تاسیسات دولتی موقعیت دارد.

در این اعلامیه آمده است که یک راکت دیگر در یک پایگاه شبه نظامیان عراقی اصابت کرده است.

شبه نظامیان مورد حمایت ایران در ماه دسمبر حملات راکتی را بر یک پایگاه نظامی در شمال عراق انجام دادند که منجر به کشته شدن یک قراردادی ملکی ایالات متحده شد. همچنین ماه گذشته یک راکت به خود محوطه سفارت امریکا اصابت کرد که تلفات در پی نداشت.

در ماه های اخیر، تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده افزایش یافته است که تاثیرات این تنش بیش از هر جای دیگر در عراق مشهود است.

نظامیان امریکایی در یک حمله طیاره بدون سرنشین قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابو مهدی المهندس، رهبر گروه کتایب حزب‌الله عراق را در ماه جنوری در بغداد از بین بردند؛ حمله‌ای که سبب تنش شدید میان تهران و واشگتن شد.

ایران در واکنش به کشته شدن سلیمانی، دو پایگاه نظامی امریکا را در عراق، هدف میزایل‌های بالستیکی قرار داد که تلفاتی در پی نداشت.

XS
SM
MD
LG