لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از ۳۰۰ پناهجوی افغان از پاکستان به کانادا منتقل شدند


ادارۀ مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از انتقال ۳۱۵ پناهجوی دیگر افغان از پاکستان به این کشور خبر داده است.

این اداره روز چهارشنبه پنجم اکتوبر (۱۳ میزان) گفت که این افغان‌ها از چند ماه پیش در پاکستان زندگی می کردند و با یک پرواز ویژه به کانادا منتقل شدند. این نهاد در صفحه تویترش نوشت: "طیارۀ حامل ۳۱۵ پناهجوی افغان از پاکستان امروز وارد کلگری شد."

ادارۀ مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا افزوده است که این پناهجویان افغان به ۲۱هزار و ۳۰۵ پناهجوی افغان که پس از اگست ۲۰۲۱ وارد این کشور شده اند، خواهند پیوست.

این اداره پیش از این گفته بود که این پناهجویان شامل کسانی می‌شوند که در سال‌های گذشته با نیروهای کانادایی یا نهادهای مرتبط با آن کشور در افغانستان کار کرده اند.

دولت کانادا تعهد کرده است که حدود ۴۰هزار پناهجوی افغان را در آن کشور اسکان دهد.

بر اساس این تصمیم دولت کانادا، قرار است که پنج‌هزار تن به شمول ترجمانان و خانواده‌های شان از طریق یک برنامه مهاجرتی ویژه و بیش از ۱۸هزار افغان در معرض تهدید از طریق برنامه بشردوستانه به آن کشور منتقل شوند.

اداره مهاجرت کانادا بار دیگر تاکید کرده است که این کشور در حال ارزیابی روند انتقال سایر پناهجویان افغان است که با آنها در افغانستان کار کرده اند.

ادارۀ پناهندگان کانادا نیز گفته است که مهاجران تازه وارد به افزایش نیروی کار کمک می‌کند و نقش مهمی در رشد اقتصادی این کشور پس از شیوع کروناویروس خواهند داشت.

از ۱۵ تا ۳۰ اگست سال گذشته حداقل ۱۲۴هزار نفر از افغانستان خارج شده اند، اما اکنون این روند متوقف شده و هزاران نفر در انتظار خروج استند.

این در حالی است که مقامات کانادایی گفته اند که این کشور قاضی‌های زن افغان و خانواده‌های شان را که از آغاز روند تخلیه از افغانستان به سرنوشت نامعلومی در یونان دچار شده اند، نیز می‌پذیرد.

XS
SM
MD
LG