لینک های دسترسی

Breaking News

صدها مهاجر دیگر افغان از پاکستان به کانادا انتقال داده شدند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از ادامۀ روند تخلیه افغان‌ها به آن کشور خبر داده و گفته است که در تازه‌ترین مورد، یک گروه ۳۲۴ نفری را که از چندین ماه به این‌سو در پاکستان به سر می‌بردند، به آن کشور انتقال داده است.

این اداره ناوقت روز جمعه ۲۷ اگست (چهارم سنبله) گفت که این شهروندان افغانستان در یک پرواز اختصاصی وارد آن کشور شده اند.

ادارۀ مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا افزوده که در میان این مهاجرین افغان، کسانی استند که در سال‌های اخیر با نیروهای کانادایی و نهادهای مربوط به آن کشور در افغانستان کار می‌کردند.

به گفتۀ این اداره، از آغاز روند تخلیۀ شهروندان افغانستان تاکنون ۱۷هزار و ۶۵۵ نفر به کانادا منتقل شده اند. دولت کانادا اضافه کرده که به تلاش‌هایش برای انتقال هزاران شهروند دیگر افغانستان ادامه می‌دهد.

کانادا تعهد کرده است که برای حد اقل ۴۰هزار شهروند افغانستان زمینه اسکان را در آن کشور فراهم خواهد کرد.

بر اساس این تصمیم حکومت کانادا، قرار است پنج‌هزار نفر به شمول ترجمانان و خانواده‌های آنان از طریق برنامۀ ویژه مهاجرت و بیش ۱۸هزار افغان دیگر که در معرض خطر قرار دارند از طریق برنامۀ بشردوستانه به آن کشور منتقل شوند.

به گفتۀ این اداره، آنان چندین برنامه را ایجاد کرده اند تا بتوانند، گروه‌های آسیب‌پذیر و افرادی را که در سال‌های گذشته با آنان در افغانستان کار کرده اند، به کانادا انتقال بدهند.

ادارۀ مهاجرت کانادا بار دیگر تاکید کرده است که این کشور در حال بررسی گزینه‌ها و راه‌های بهتر برای انتقال افغان‌ها به آن کشور است.

پیش از این وزارت مهاجرت کانادا گفته بود که چندین نهاد در کانادا موظف شده اند تا فرصت‌های کاری را برای پناهجویان تازه وارد فراهم کنند.

به گفتۀ مقام‌های کانادایی، تمامی کسانی که وارد کانادا می‌شوند، می‌توانند از "کمک‌های معنادار" در این کشور مستفید شوند.

XS
SM
MD
LG