لینک های دسترسی

Breaking News

داعش مسوولیت حمله به سفارت پاکستان در کابل را بر عهده گرفت


گروه دولت اسلامی یا داعش روز شنبه سوم دسمبر (۱۲ قوس) مسوولیت حمله بر سفارت پاکستان در کابل را بر عهده گرفت.

در اثر گلوله‌باری روز جمعه بر سفارت پاکستان در کابل که شهباز شریف، صدراعظم پاکستان آن را "تلاش برای ترور" سفیر این کشور خواند، یک محافظ امنیتی این سفارت زخمی شد.

در بیانیهٔ گروه داعش که توسط گروه اطلاعاتی سایت (SITE) به نشر رسیده آمده است که این گروه "به سفیر مرتد پاکستان و محافظانش" حمله کرده است.

شهباز شریف، صدراعظم پاکستان، سوقصد علیه سفیر این کشور در کابل را محکوم کرده و در تویتی خواستار تحقیقات فوری و اقدام علیه عاملان این شد.

وزارت خارجه پاکستان نیز در بیانیه‌ای حمله به سفارت پاکستان در کابل و تلاش برای ترور سفیر این کشور را شدیدا محکوم کرده و خواستار "تحقیقات فوری و کامل" در زمینه شده است.

با این حال، وزارت خارجۀ پاکستان گفته است که هیچ برنامه‌ای برای مسدود‌ کردن سفارت و بیرون کردن دپلومات‌های آن کشور از کابل وجود ندارد.

این وزارت افزوده که آنان با حکومت طالبان در تماس اند و در حال حاضر، تدابیر شدید امنیتی برای محافظت از دپلومات‌ها و سفارت پاکستان در کابل روی دست گرفته شده است.

همچنان وزارت خارجۀ پاکستان از مکالمۀ تلیفونی بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجۀ آن کشور با امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجۀ حکومت طالبان خبر داده است.

به گفتۀ این وزارت، در این صحبت تلیفونی، آقای متقی از تامین امنیت سفارت پاکستان در کابل اطمینان داده و گفته است که جلو چنین حملات را در آینده خواهند گرفت.

اگرچه پاکستان به طور رسمی دولت طالبان افغانستان را به رسمیت نمی شناسد، اما سفارت خود را حتا در زمانی که طالبان تازه در ماه اگست سال گذشته کابل را تصرف کردند، باز نگه داشته و یک ماموریت دپلوماتیک کامل دارد.

در ماه سپتمبر نیز مهاجمان انتحاری در نزدیکی دروازه سفارت روسیه در کابل، دستکم دو کارمند این سفارت و چهارذ شهروند افغانستان را کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.



در تهیهٔ این مطلب از گزارش خبرگزاری فرانس پرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG