لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله‌باری بر سفارت پاکستان در کابل


سفارت پاکستان در کابل
سفارت پاکستان در کابل

در اثر گلوله‌باری روز جمعه دوم دسمبر (۱۱ قوس)‌ بر سفارت پاکستان در کابل که شهباز شریف، صدراعظم پاکستان آن را "سوقصد" به جان سفیر خوانده است، یک محافظ امنیتی این سفارت زخمی شده است.

یک مقام سفارت پاکستان به خبرگزاری فرانس پرس گفت که "یک مهاجم پشت خانه‌ها آمد و شروع به گلوله‌باری کرد".

او افزود: "سفیر و سایر کارکنان در سلامت هستند، اما ما برای احتیاط از ساختمان سفارت بیرون نمی رویم."

شهباز شریف، صدراعظم پاکستان سوقصد علیه سفیر این کشور در کابل را محکوم کرده و در تویتی خواستار تحقیقات فوری و اقدام علیه عاملان این اقدام "شنیع" شده است.

آقای شریف از فداکاری این محافظ قدردانی کرده و نوشته است که "برای بهبودی عاجل این نگهبان دعا می‌کنیم."


طالبان نیز حمله بر سفارت پاکستان را تایید و آن را محکوم کرده است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجهٔ طالبان در صفحه تویترش نگاشته است که "امارت اسلامی به حلقه‌های مغرض اجازه نخواهد داد تا امنیت نهادهای دپلوماتیک را تهدید کند."

آقای بلخی گفته است که این رویداد "به گونه جدی بررسی" خواهد شد.

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیه طالبان برای کابل نیز گلوله باری بر سفارت پاکستان را تایید کرده و افزوده است که نیروهای امنیتی بررسی در مورد این رویداد را آغاز کرده اند.

زدران در تویتی نگاشته است: "عصر امروز در ساحه کارت پروان شهر کابل از یک ساختمان به سمت سفارت پاکستان تیر اندازی صورت گرفت نیروهای امنیتی عاجل به ساحه رسیده و از دوام تیراندازی جلوگیری نمود که در جریان عملیات تصفویوی از این ساختمان یک تن مظنون دستگیر شده و دو میل سلاح نیز بدست امده است. "

اگرچه پاکستان به طور رسمی دولت طالبان افغانستان را به رسمیت نمی شناسد، اما سفارت خود را حتا در زمانی که طالبان تازه در ماه آگست سال گذشته کابل را تصرف کردند، باز نگه داشته و یک ماموریت دپلوماتیک کامل دارد.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش خبرگزاری فرانس پرس استفاده شده است.
XS
SM
MD
LG