لینک های دسترسی

Breaking News

داعش مسوولیت حمله بر مسجد در کندز را ادعا کرد


شاخهٔ خراسان گروه داعش مسوولیت حمله بر مسجد گذر سید آباد در ولایت کندز را بر عهده گرفت که در آن شماری زیادی از غیر نظامیان کشته و زخمی شدند.

با وجود آنکه آژانس خبری باختر گزارش داده است که در این انفجار ۴۶ نفر کشته و ۱۴۳ نفر دیگر زخمی شده است، مقامات صحی به رویترز گفته اند که شمار کشته شدگان ممکن ۷۰ و زخمی شدگان ۸۰ نفر باشد.

براساس گزارش رویترز، گروه داعش با نشر بیانیه‌ای در تیلیگرام گفته است که حمله‌کنندهٔ انتحاری این گروه زمانی واسکت مملو از مواد انفجاری‌اش را در مسجد اقلیت تشیع انفجار داد که نمازگاران در مسجد گردهم آمده بودند.

این گروه گفته است که فرد انتحاری، محمد الایغوری نام داشت که گمان می‌رود عضو مسلمانان ایغور چین باشد.

داکتران بدون سرحد در افغانستان گفته است که پس از این انفجار، این سازمان طرح تلفات گسترده را در کندز تطبیق کرده است.

این دفتر گفته است که ۹۰ زخمی و ۲۰ کشته به شفاخانه انتقال داده شده است.

پیش از آن دفتر معاونیت ملل متحد برای افغانستان (یوناما) گفته بود که بر اساس گزارش ابتدایی این حمله در حدود ۱۰۰ کشته و زخمی برجا گذاشته است.

مقامات طالبان در کندز نیزِ، شمار تلفات را ۱۰۰ نفر گزارش داده اند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان گفته است که این حمله توسط "فتنه‌گران تکفیری" انجام شده است.

پیش از این، شاخۀ خراسان گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت انفجار روز یکشنبه در نزدیکی مسجد عیدگاه شهر کابل را نیز بر عهده گرفته بود.

خبرگزاری اعماق که خبرهای مرتبط با فعالیت داعش را نشر می‌کند، روز دوشنبه چهارم اکتوبر (۱۲ میزان) به نقل از داعش گزارش داده است که ده‌ها "ملیشۀ طالبان" در این "حمله انتحاری" کشته و زخمی شده اند.

اعماق همچنان تصویر مرد سلاح به دست را نشر کرده است که به گفتۀ داعش "مصباح‌الکنری" نام داشته و بر تجمع طالبان در مسجد عیدگاه حملۀ انتحاری را انجام داده است.

رسانه‌های محلی افغانستان گزارش داده اند که در این انفجار کم از کم هشت نفر کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شده اند، اما سخنگوی وزارت داخلۀ طالبان این آمار را رد کرده و گفته است که در این حمله دو غیرنظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG