لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار کابل؛ داعش ادعای کشتن ده‌ها 'ملیشۀ طالبان' را کرد


شاخۀ خراسان گروه دولت اسلامی یا داعش ادعا کرده است که انفجار روز یکشنبه در نزدیکی مسجد عیدگاه شهر کابل را آن گروه انجام داده است.

خبرگزاری اعماق که خبرهای مرتبط با فعالیت داعش را نشر می‌کند، روز دوشنبه چهارم اکتوبر (۱۲ میزان) به نقل از داعش گزارش داده است که ده‌ها "ملیشۀ طالبان" در این "حمله انتحاری" کشته و زخمی شده اند.

اعماق همچنان تصویر مرد سلاح به دست را نشر کرده است که به گفتۀ داعش "مصباح‌الکنری" نام داشته و بر تجمع طالبان در مسجد عیدگاه حملۀ انتحاری را انجام داده است.

مراسم فاتحه خوانی مادر ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان نیز روز یکشنبه در مسجد عیدگاه شهر کابل برگزار شده بود.

در مورد نوعیت انفجار در مسجد عیدگاه و تلفات ناشی از آن معلومات و آمار ضد و نقیضی ارایه شده است.

رسانه‌های محلی افغانستان گزارش داده اند که در این انفجار کم از کم هشت نفر کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شده اند، اما سخنگوی وزارت داخلۀ طالبان این آمار را رد کرده و گفته است که در این حمله دو غیرنظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شده اند.

داعش پس از آن مسوولیت حمله بر مسجد عیدگاه را پذیرفت که طالبان از انهدام یک سلول داعش در شمال کابل خبردادند.

ذبیح الله مجاهد، یکی از سخنگویان طالبان روز دوشنبه چهارم اکتوبر (۱۲ میزان) در یک تویت نوشت که یک واحد خاص طالبان، عملیاتی را بر ضد عناصر داعش در حوزۀ ۱۷ امنیتی در شمال کابل، ناوقت یکشنبه به وقت محل انجام داد.

به گفتۀ این سخنگوی طالبان، "لانۀ داعش" در جریان این عملیات به طور کامل از بین رفت و همۀ افراد داعش در این مخفیگاه کشته شدند، اما او شمار افرادی را که در این حمله کشته شده اند، مشخص نکرد.

در این حال، برخی از شاهدان عینی می‌گویند که این عملیات طالبان علیه جنگجویان داعش در منطقه موسوم به "سرک بوستان" صورت گرفته است.

آنان می‌گویند که این درگیری بیش از یک ساعت ادامه داشت و دو طرف از سلاح‌های سبک و سنگین استفاده کردند. بر اساس معلومات شاهدان عینی، در محل درگیری صدای چندین انفجار نیز شنیده شده که در اثر آن، شماری از منازل مسکونی آتش گرفت.

تا کنون در مورد وارد شدن تلفات به غیرنظامیان در این درگیری‌ها چیزی گفته نشده است.

در نزدیک به هفت هفتۀ گذشته که طالبان بر افغانستان مسلط شده اند، شاخۀ خراسان داعش مسوولیت چند حملۀ دیگر بر طالبان در ولایت ننگرهار را نیز به دوش گرفته است.

XS
SM
MD
LG