لینک های دسترسی

Breaking News

نیروهای اکمالاتی آیساف هدف حمله انتحاری قرار گرفت


نیروهای اکمالاتی آیساف هدف حمله انتحاری قرار گرفت
نیروهای اکمالاتی آیساف هدف حمله انتحاری قرار گرفت

به گزارش خبرنگار محلی رادیو آشنا از ولایت هرات، این حمله منجر به كشته و زخمی شدن هفت تن شد.

به گفتۀ مقامات محلی ولایت هرات حمله کنندگان این رویداد شهروندان پاکستانی بودند. حمله ساعت ده صبح روز پنج شنبه در ولسوالی گذرۀ آن ولایت به وقوع پیوست.

حمله كنندگان یك شرکت خارجی به نام اسكو را هدف قرار دادند كه در شهرك صنعتی هرات و در مقابل مقر نیروهای آیساف موقعیت دارد.

محی الدین نوری سخنگوی والی هرات بعد از ختم درگیری ها در یك كنفرانس خبری گفت كه در این حادثه دو محافظ شرکت یاد شده كشته و پنج تن دیگر به شمول یک سرباز خارجی زخم برداشتند.

به گفتۀ سخنگوی والی هرات تعداد حمله كنندگان پنج نفر بود كه ابتدا دو تن آنها خود را با موترهایشان در مقابل دروازۀ ورودی منفجر ساختند و سه تن دیگرشان قبل از آنکه خود را منفجر كنند به ضرب گلوله از پا در آمدند.

سخنگوی والی هرات حمله كنندگان را اتباع كشور پاكستان خوانده افزود که بر اساس تحقیقات انجام شده، در چند ماه گذشته بیشتر انفجار ها و افراد انتحاریی كه وارد ولایت هرات شده اند و دست به این عمل زده اند در شهر كویتۀ پاكستان آموزش دیده و سازمان دهی شده اند.

شاهدان عینی می گویند که مهاجمین با لباس عساكر اردوی ملی دست به این عمل زده اند اما سخنگوی والی هرات این موضوع را رد می كند.

شرکت اسكو یكی از موسسات خارجی می باشد كه تمام مواد لوژستیكی و اكمالاتی نیروهای ناتو را در غرب افغانستان اكمال می كند.

XS
SM
MD
LG