لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری میان نظامیان پاکستان و 'تروریست‌ها ' ۱۳ کشته برجا گذاشت


شماری از نظامیان پاکستان در شهر کویته، مرکز ایالت بلوچستان (تصویر از آرشیف صدای امریکا)‌
شماری از نظامیان پاکستان در شهر کویته، مرکز ایالت بلوچستان (تصویر از آرشیف صدای امریکا)‌

اردوی پاکستان می‌گوید که در جریان درگیری شب‌هنگام میان شبه‌نظامیان پاکستانی و تندروان در یک پایگاه نظامی در ایالت بلوچستان، حد اقل ۱۳ نفر کشته شدند.

اردوی پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که تندروان کاملاً مجهز و مسلح در ساحهٔ مسلم باغ بر پایگاه شبه‌نظامیان قول اردوی سرحدی یورش بردند و در یک ساحهٔ رهایشی آن سه خانواده را گروگان گرفتند.

در این اعلامیه آمده است که این درگیری از شام جمعه آغاز و صبح شنبه ادامه داشت.

اردوی پاکستان گفته است که حمله کنندگان شش نفر بودند و تمامی آنان در درگیری با شبه‌نظامیان کشته شدند.

در اعلامیهٔ دفتر مطبوعاتی اردوی پاکستان همچنان آمده است که شش شبه نظامی و یک غیر نظامی نیز در نتیجهٔ این حمله کشته و شش نفر دیگر، به شمول یک زن، زخمی شدند.

گروه تازه ظهور یافته به نام "تحریک جهاد پاکستان "مسوولیت حمله بر ایالت بلوچستان را بر عهده گرفته، ایالتی که از لحاظ منابع طبیعی غنی است، اما مردم این ایالت در فقر به سر می‌برند.

ایالت بلوچستان به صورت معمول شاهد حملات بر نیروهای امنیتی و تاسیسات نظامی است. این حملات بیشتر از سوی جدایی‌طلبان بلوچ انجام می‌شود.

در ماه‌های اخیر حملات در سراسر پاکستان به ویژه منطقهٔ خیبرپشتونخواه افزایش یافته است و در اکثر اوقات تحریک طالبان پاکستان مسوولیت این حملات را بر عهده می‌گیرند.

مقامات در پاکستان گفته اند که خشونت‌ها از آغاز سال روان میلادی موجب کشته شدن صد‌ها نیروی امنیتی از جمله نظامیان و پولیس در آن کشور شده است.

XS
SM
MD
LG