لینک های دسترسی

Breaking News

شش سرباز پاکستانی در درگیری با تندروان کشته شدند


عکس آرشیف
عکس آرشیف

اردوی پاکستان روز پنجشنبه چهارم می (۱۴ثور) گفت که در نتیجهٔ تبادل آتش بین تندروان و سربازان پاکستانی در وزیرستان شمالی کم از کم شش سرباز اردو کشته شدند.

اردوی پاکستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که سه "تروریست" در درگیری کشته شده و اردو در حال پاکسازی و جستجوی مهاجمان مظنون در ساحه می‌باشد.

تا حالا هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. اما پیش از این، تحریک طالبان پاکستانی مسوولیت چنین رویدادها را در پاکستان به عهده گرفته است.

این حمله در زمانی رخ می‌دهد که اردوی پاکستان برای راه اندازی عملیات‌ تازه‌ای بر ضد تندروان در شمال‌غرب این کشور آمادگی می‌گیرد.

کمیتهٔ امنیت ملی پاکستان تا اکنون تاریخ آغاز این عملیات را اعلام نکرده،‌ اما در اوایل ماه گذشته گفت که هدف این عملیات جلوگیری از افزایش حملات تندروان بر نیروهای امنیتی این کشور است.

حملات تحریک طالبان در پاکستان تقریباً روال عادی را به خود گرفته است. این گروه در ماه نومبر سال ۲۰۲۲ آتش‌بس نامحدود را که به میانجی‌گری طالبان افغان با حکومت پاکستان صورت گرفته بود، لغو کرد و به جنگجویان خود دستور داد تا در سراسر پاکستان حملات‌ را راه‌اندازی کنند.

در جنوری سال روان انفجار قوی در داخل یک مسجد در یک قرارگاه پولیس در شهر پشاور پاکستان به وقوع پیوست که در اثر آن بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند که اکثر قربانیان منسوبان پولیس بودند. این مرگبارترین حمله بر پولیس پاکستان در تاریخ آن کشور خوانده شده است.

در تازه‌ترین مورد، مقامات امنیتی پاکستان روز جمعه ۲۸ اپریل (هشتم ثور) گفتند که در اثر حملهٔ تندروان بر یک پایگاه نظامی موقت واقع در شمال‌غرب آن کشور، دست‌کم سه سرباز کشته شدند.

مناطق قبایلی پاکستان از سال‌ها به اینسو پایگاه امن تندروان اسلامگرا از جمله تحریک طالبان پاکستان بوده است. چندین گروه تندرو سنی زیر چتر تحریک طالبان پاکستان فعالیت دارد.

XS
SM
MD
LG