لینک های دسترسی

Breaking News

رهبر جدید داعش برادر ابوبکرالبغدادی است 


دومقام عراقی و یک منبع غربی گفته اند که بر اساس معلومات آنان، رهبر جدید گروه داعش که به روز پنجشنبه دهم مارچ ( ۱۹ حوت) معرفي گردید،برادر ابوبکر البغدادی امیر پیشین کشته شده این گروه می‌باشد.

گروه داعش با نشر یک پیام صوتی ثبت شده به صورت آنلاین، ابوالحسن الهاشمی القریشی را به حیث امیر جدید خود اعلان کرد.

رهبر جدید داعش، پس از کشته شدن ابو ابراهیم القریشی که پس از کشته شدن ابوبکر البغدادی درسال ۲۰۱۹ رهبری این گروه را به عهده داشت، معرفی می‌گردد. بغدادی و قریشی هردو در دوحمله جداگانه ای نیروهای ويژه امریکایی برمخفیگاه های شان در شمال سوریه کشته شدند. مقامات امریکایی میگویند هردو رهبر گروه داعش با انفجار مواد منفجره بسته شده بربدن شان سبب کشته شدن خودشان و اعضای خانوادهای شان گردیدند.

دو مقام عراقی به روز جمعه ۱۱ مارچ ( ۲۰ حوت) به خبرگزاری رویترز گفتند، اسم اصلی رهبر جدید داعش جمعه عواد البدری است و نامبرده برادر بزرگ ابوبکرالبغدادی رهبر پیشین این گروه می‌باشد. یک مقام غربی هم تائید کرده که وی برادر بغدادی است.

معلومات زیادی در باره البدری موجود نیست، ولی گفته می‌شود که نامبرده در سال ۲۰۰۳ پس از اشغال عراق توسط امریکا از جمله جنگجویان جهادی بود که برضد امریکا می‌جنگید.

یک مقام امنیتی عراقی گفت:" بدری در سال ۲۰۰۳ به یک گروه جهادی سلفی پیوست و دستیار نزدیک ابوبکر البغدادی رهبر پیشین داعش و مشاور امور شرعی وی بود."

البدری عضو شورای اسلامی داعش هم می‌باشد، این شورا امور رهبری داعش را تنظیم می‌کند و زمانیکه خلیفه کشته یا اسیر می‌شود، جانشین وی را انتخاب می‌کند.

مقامات امنیتی عراق و کارشناسان می‌گویند که رهبر جدید داعش ممکن حملات را در عراق وسوریه ادامه دهد.

یک مقام امنیتی عراق به روز جمعه به خبرگزاری رویترز گفت بدری در این اواخر از سوریه وارد عراق شده و شاید برای اجرای حملات داعش دیدگاه جدید داشته باشد.

بدری دو برادر دیگر نیز دارد که یکی آن چندین سال را در زندان نیروهای عراقی سپری کرده و در مورد برادر دیگرش معلومات کافی در دست نیست،مقامات امنیتی عراق می‌گویند که ممکن وی نیز یکی از رهبران داعش باشد.

یک شرکت امنیتی که فعالیتهای آنلاین داعش را نظارت می‌کند به روز جمعه عکسهای را با صدای امریکا شریک کرده که درآن جنگجویان داعش در کرکوک عراق و غرب افریقا در حال بیعت کردن با رهبر جدید شان دیده می‌شوند.

XS
SM
MD
LG