لینک های دسترسی

Breaking News

گور دسته‌جمعی 'قربانیان داعش' در عراق کشف شد


جریان نبش گور دسته جمعی در ساحۀ سنجار عراق، ۱۵ مارچ ۲۰۱۹
جریان نبش گور دسته جمعی در ساحۀ سنجار عراق، ۱۵ مارچ ۲۰۱۹

جنگجویان کرد عراق گفته اند که گور دسته‌جمعی را کشف کرده و تا کنون اجساد کم از کم ۱۱ پولیس عراقی را از آن بیرون کرده اند.

یک مقام کرد که نخواست نامش گرفته شود به خبرگزاری فرانس‌پرس گفت که این گور روز پنجشنبه ۱۶ دسمبر (۲۵ قوس) کشف شد.

پیشمرگه‌های کرد عراقی گفته اند که قربانیان همه از سوی جنگجویان داعش کشته و در این گور در ساحۀ دراجی مدفون شده اند.

ساحۀ دراجی در ولایت صلاح‌الدین که حکومت مرکزی عراق و منطقۀ خودمختار کردستان بر ملکیت آن مناقشه دارند، مغاره‌های زیادی دارد که زمانی جنگجویان داعش از آن به صفت مخفیگاه استفاده می‌کردند.

یک مقام کرد به خبرگزاری فرانس‌پرس گفت: "فکر می‌کنیم که این افراد در سال ۲۰۱۸ از سوی داعش اسیر گرفته شده بودند...معلومات در مورد این گور از یک مخفیگاه داعش در ساحه به دست آمد، جاییکه جهادی‌ها نیروهای اسیر عراقی را زندانی کرده بودند."

داعش در سال ۲۰۱۴ بخش‌هایی از عراق و سوریه را تصرف کرده و خلافت خود خواندۀ خود را اعلام کردند. سپس ایتلاف به رهبری ایالات متحده عملیاتی را برای ریشه کن کردن داعش در منطقه آغاز کرد.

حکومت عراق در اواخر سال ۲۰۱۷ از شکست کامل داعش در عراق خبر داد، با آنهم سلول‌های خفتۀ داعش در سال‌های اخیر حملاتی را بر نیروهای امنیتی و غیرنظامیان، عمدتا شیعیان، در عراق انجام داده است.

حدود ده روز پیش چهار جنگجوی پیشمرگۀ کرد در حمله‌ای که به داعش نسبت داده شد کشته و پنج پیشمرگۀ دیگر در این حمله زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG