لینک های دسترسی

Breaking News

حملات هوایی اسراییل ۲۶ فلسطینی و راکت‌های حماس دو اسراییلی را کشت


حملات هوایی اسراییل بر نوار غزه
حملات هوایی اسراییل بر نوار غزه

مقام‌های فلسطینی گفته اند که در اثر حملات هوایی اسراییل بر نوار غزه، کم از کم ۲۶ فلسطینی کشته شده اند و مقام‌های اسراییلی نیز از کشته شدن دو اسراییلی در اثر راکت‌پراگنی گروه حماس خبر داده اند.

پس از آنکه گروه تندور حماس در انتقامجویی از برخورد پولیس اسراییل با نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی که منجر به زخمی شدن بیش از ۳۰۰ فلسطینی شد، چندین راکت را بر اسراییل پرتاب کرد، نیروهای اسراییلی نیز مواضعی را در نوار غزه هدف حملات هوایی قرار دادند.

مسوولان صحی در غزه گفته اند که نه کودک نیز در میان کشته شدگان حملات هوایی اسراییل شامل اند. به گفتۀ مسوولان کم از کم ۱۲۵ نفر دیگر در اثر این حملات در غزه زخم برداشته اند.

در همین حال، مقام‌های اسراییلی گفته اند که در اثر انفجار راکت‌های پرتاب شده از سوی حماس بر اسراییل، دو زن اسراییلی کشته و کم از کم ۳۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

جاناتن کونریکوس، سخنگوی اردوی اسراییل روز سه شنبه گفت که تندروان حماس از روز دوشنبه به اینسو بیش از ۳۰۰ راکت را بر اسراییل پرتاب کرده اند که به گفتۀ وی ۹۰ درصد این راکت‌ها توسط سیستم دفاع راکتی اسراییل خنثا شده است.

آقای کونریکوس گفت که در پی حملات راکتی حماس، جت‌های جنگی و هیلیکوپترهای تهاجمی اردوی اسراییل بیش از ۱۳۰ حمله را بر اهداف نظامی حماس در غزه انجام داد. او افزود که در این حملات ۱۵ فرمانده گروه حماس کشته شده است، اما حماس کشته شدن دو جنگجوی این گروه را تایید کرده است.

هرچند مقام‌های صحی غزه گفته اند که اکثر قربانیان حملات هوایی اسراییل غیرنظامیان فلسطینی اند، سخنگوی اردوی اسراییل گفت که تا کنون تایید کرده نمی‌تواند که آیا تلفات غیرنظامیان فلسطینی در اثر حملات هوایی اسراییل بوده است یا هم هدف‌گیری نادرست راکت‌های حماس.

تنش میان نیروهای امنیتی اسراییل و فلسطینیان در بیت‌المقدس که از سال ۲۰۱۷ به اینسو پیشینه نداشته است، مایۀ نگرانی شدید بین‌المللی شده است.

شمار زیاد کشورهای جهان خواستار توقف تنش‌ها شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از چاشت دوشنبه برای بحث در مورد وضعیت در بیت‌المقدس، پشت درهای بسته جلسه دایر کرد.

گروه حماس هشدار داده است که اگر نیروهای امنیتی اسراییل به خواست خود از محوطۀ مسجد الاقصی و ساحۀ شیخ جراح در شرق بیت‌المقدس بیرون نشوند، این گروه از تمام نیروی خود برای بیرون راندن آنان از این دو محل کار خواهد گرفت.

در واکنش به راکت‌پراگنی حماس، بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل گفته است که حماس با هدف گیری بیت‌المقدس "خط سرخ" را عبور کرد و به گفتۀ آقای نتنیاهو دولت اسراییل "با وقت و زور" به آن پاسخ خواهد داد.

XS
SM
MD
LG