لینک های دسترسی

Breaking News

اسرائیل: حضور نظامی ایران در سوریه غیرقابل تحمل است


صدراعظم اسرائیل به ایران: به یک رژیم که خواستار نابودی دولت یهودیان باشد اجازه نخواهیم داد که به سلاح اتمی دسترسی پیدا کند
صدراعظم اسرائیل به ایران: به یک رژیم که خواستار نابودی دولت یهودیان باشد اجازه نخواهیم داد که به سلاح اتمی دسترسی پیدا کند

بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسرائیل گفته است که به حضور نظامی ایران در سوریه که به گفتۀ وی هدف آن نابودی اسرائیل است، اجازه نخواهد داد.

صدراعظم اسرائیل که از طریق یک کنفرانس ویدیویی به گردهمایی سالانۀ امریکائیان یهودی در واشنگتن صحبت می کرد، گفت "اسرائیل به یک رژیم که خواستار نابودی دولت یهودیان باشد اجازه نخواهد که به سلاح اتمی دسترسی پیدا کند."

رهبر اسرائیل این سخنان را در حالی بیان داشت که در این اواخر ادعاها مبنی بر روابط مخفی اسرائیل با عربستان سعودی بخاطر سرکوب ایران نیز گزارش داده شده است.

وزارت خارجۀ عربستان سعودی، این گزارش ها را رد کرده است، اما مایک پمپیو، رئیس ادارۀ استخبارات مرکزی امریکا یا سی.آی.ای به روز شنبه گفت که عربستان سعودی در جنگ علیۀ تروریزم، مستقیماً با اسرائیل و کشورهای سنی مذهب عرب کار می کند.

قبل از این یوفال شتاینتز، وزیر انرژی اسرائیل نیز به گونۀ عام از روابط مخفی حکومت کشورش با جهان عرب به شمول عربستان سعودی خبر داد که به گفتۀ او این رابطه روی "تهدید روزافزون ایران" متمرکز است.

بر اساس گزارش ها، دو روز قبل یک طیارۀ اسرائیلی، یک پایگاۀ نظامی را که گفته می شود مربوط به ایران بود، در حومۀ دمشق، پایتخت سوریه مورد هدف قرار داد.

باوجود آن که صنعا، خبررسانی سوریه گزارش داد که نیروهای سوری دو حملۀ هوایی اسرائیل را خنثی کرد، اما رسانه های دیگر سوری گفته اند که در نتیجۀ حملات هوایی اسرائیل، ده ها تن از سربازان سپاه پاسداران ایران کشته شدند.

XS
SM
MD
LG