لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل:‌ ایران بیش از ۱۰ پایگاه تولید میزایل در سوریه ایجاد کرده است


بنی گانتز،‌ وزیر دفاع اسراییل، روز دوشنبه ۱۲ سپتمبر (۲۱ سنبله) گفت که ایران از بیش از ۱۰ پایگاه نظامی سوریه استفاده کرده است تا برای جنگجویان نیابتی خود میزایل‌های پیشرفته را تولید کند.

اسراییل از چندین سال به اینسو در داخل خاک سوریه حملات انجام داده و گفته است که گروه‌های وابسته به ایران را هدف قرار داده است.

مقام‌های سوریه و ایران روز دو شنبه به طور فوری در مورد اظهارات وزیر دفاع اسراییل تبصره نکردند. اما تهران در گذشته تولید میزایل در شرق میانه را تکذیب کرده بود.

آقای گانتز که در یک کنفرانس در شهر نیویارک صحبت می‌کرد، نقشهٔ را ارایه کرد که به گفتهٔ او یک ادارهٔ حکومت سوریه در یکی از پایگاه نظامی آن کشور در فعالیت‌های دخیل است که میزایل و سایر تسلیحات را برای ایران تولید می‌کند.

به گفتهٔ وزیر دفاع اسراییل،‌ ایران پایگاه موسوم به CERS را برای ساختن تسلیحات، به شمول میزایل‌های دوربرد که از دقت زیاد برخوردار است، تبدیل کرده است و این تسلیحات برای حزب الله لبنان تحویل داده می شود. این مقام ارشد وزارت دفاع اسراییل گفته است که ایران در سوریه فابریکهٔ تولید تسلیحات استراتیژیک را ایجاد کرده است.

در همین حال،‌ منابع دپلوماتیک و استخباراتی به خبرگزاری رویترز گفته اند که حملات منسوب به اسراییل اخیراََ در میدان‌های هوایی سوریه تشدید یافته است تا روند عرضهٔ تسلیحات ایران در سوریه و لبنان مختل شود.

گانتز همچنین افزود که ایران مصرف اعمار پایگاه تولید میزایل و سایر تسلیحات در لبنان و یمن را نیز می پردازد. اما مقام ها در ایران در مورد این اتهام تا حالا تبصره نکرده اند.

XS
SM
MD
LG