لینک های دسترسی

Breaking News

حمله با چاقو در اسراییل سه کشته برجا گذاشت


مقامات اسراییلی می‌گویند که دو مهاجم فلسطینی شام پنجشنبه پنجم می (۱۵ ثور) کم از کم سه نفر را در شهر العاد با ضرب چاقو کشته و چهار تن دیگر را زخمی کردند.

این مقامات گفته اند که مهاجمان توسط یک موتر از ساحه فرار کردند و پولیس با ایجاد موانع در جاده‌ها و اعزام یک هیلیکوپتر در جستجوی مهاجمان است.

این حمله در روز استقلال اسراییل رخ داده و آخرین مورد از سلسله حملات مرگبار در شهرهای اسراییل در هفته‌های اخیر می‌باشد.

تنش میان اسراییل و فلسطین اخیراً شدت گرفته که با عملیات نظامی در کرانه غربی اشغالی، خشونت در بیت المقدس و حملات بر اسراییل همراه بوده است.

مردم شهر العاد که این حمله در آن رخ داده عمدتاً آرتودوکس‌ و به شدت مذهبی استند.

رسانه‌های اسراییلی به نقل از پولیس گزارش داده اند که مهاجمان دو نفر بودند و پولیس تا نیمه‌های شب در جستجوی آنان بود. پولیس از مردم خواسته از ساحه رویداد دوری کنند و وسایل نقلیه یا افراد مشکوک را به آنها گزارش دهند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجهٔ ایالات متحده، این حمله را محکوم کرده و گفت که به نظر می رسد این حمله "آخرین حمله از سلسله حملات تروریستی نفرت انگیز است که اسراییل را تکان داده است."

او افزود:"تعهد ما به شرکای اسراییلی‌ما، به امنیت اسراییل، آهنین است."

گروه حماس که بر نوار غزه حکومت می‌کند، این حمله را ستود و آن را به خشونت‌ها در بیت المقدس مرتبط دانست.

حازم قاسم، سخنگوی حماس، گفت: "حمله بر مسجد الاقصی نمی‌تواند بدون مجازات بماند. عملیات قهرمانانه در تل ابیب واکنش عملی به آن چیزی است که مقاومت هشدار داده بود. "

تنش‌های اخیر یکی از بدترین درگیری‌ها در سال‌های اخیر بوده که در جریان آن کم از کم ۱۸ اسراییلی در پنج حمله، و ۳۰ فلسطینی در رویارویی با نیروهای اسراییلی کشته شده اند.

افزون بر آن، در درگیری‌های اخیر بین نیروهای اسراییلی و فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی تا کنون بیش از ۲۳۰ نفر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG