لینک های دسترسی

Breaking News

جمعیت برکناری والی سمنگان را نفی کرد


حزب جمعیت اسلامی افغانستان، حکومت وحدت ملی را به تک روی و انحصار گری متهم کرده است
حزب جمعیت اسلامی افغانستان، حکومت وحدت ملی را به تک روی و انحصار گری متهم کرده است

حزب جمعیت اسلامی افغانستان، فرمان رئیس جمهوری محمد اشرف غنی مبنی بر برکناری عبدالکریم خدام از مقام ولایت سمنگان را رد کرد.

حزب جمعیت با صدور اعلامیه‌ای گفته است که فرمان برکناری آقای خدام در حالی صادر می‌شود که "هیچ شکایتی از سوی مردم سمنگان در مورد وی وجود ندارد و هیچ ایرادی از نظر کارفهمی و انجام امور بروی وارد نیست".

عبدالکریم خدام که یکی از اعضای شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان می‌باشد، حدود ده ماه پیش به صفت والی سمنگان گماشته شد.

آقای خدام روز یک شنبه (۱۸ فبروری) گفت که بر اساس تفاهم‌ حزب جمعیت اسلامی با حکومت به عنوان والی از قوم ترکمن‌ها انتخاب گردیده و حکومت صلاحیت برکناری‌اش را ندارد. او افزود که تا فیصله حزب جمعیت اسلامی و فیصله قوم ترکمن‌ها، از سمت‌اش کنار نخواهد رفت.

حزب جمعیت، حکومت وحدت ملی را متهم کرده است که گویا"آجنداهای انحصار گرایانه و بحران آفرين" را روی دست گرفته است.

ریاست جمهوری افغانستان تا کنون در این مورد واکنش نشان نداده است، اما منیزه یوسفزاده سخنگوی ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی افغانستان، گفت "این واکنش‌ها، واکنش‌های طبیعی است. در بعضی جا مردم و در بعضی از جاها مسوولین تغییر و تبدیل را نمی‌پذیرند. اما چیزی که برای ما مهم است خیر و فلاح مردم است."

پیش از این ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که استعفای عطا محمد نور را از سمت ولایت بلخ پذیرفته است و والی جدید را برای آن ولایت معرفی کرد، اما آقای نور گفت استعفای خود را نفی کرد و گفت که والی برحال ولایت بلخ است.

جمعیت اسلامی افغانستان خود را یکی از طرف‌های اصلی تشکیل دهندۀ حکومت وحدت ملی خوانده و فرمان برکناری والی سمنگان را "ناموجه" و "تک روانه" خوانده و حکومت را به مذاکره و تمکین به "توافق نامه سياسی تشكيل حكومت وحدت ملی" ترغیب کرده است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG