لینک های دسترسی

Breaking News

گروه‌های یهودی خواستار برکناری عضو مسلمان کانگرس امریکا شدند


الهان عمر به خاطر انتقاد از گروه‌های لابی‌گری یهودی همواره زیر انتقاد بوده است
الهان عمر به خاطر انتقاد از گروه‌های لابی‌گری یهودی همواره زیر انتقاد بوده است

دونالد ترمپ، رئيس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، با اشاره به درخواست عده‌ای از یهودیان برای برکناری الهان عمر، عضو مسلمان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کانگرس امریکا، بار دیگر سخنان خانم عمر را درباره اسراییل "وحشتناک" توصیف کرد.

رئیس جمهور ترمپ در پیامی در تویتر نوشت "الهان عمر بار دیگر بابت سخنان وحشتناکش که باعث نگرانی اسراییل شده بود، زیر فشار است. گروه‌های یهودی درخواستی برای نانسی پلوسی، رئيس مجلس نمایندگان فرستاده‌اند تا عمر را از کمیته روابط خارجی برکنار کند. روز سیاه برای اسراییل!"

رئيس‌ جمهور ایالات متحده پیشتر از این به خاطر اظهارات الهان عمر در مورد اسراییل، خواستار کناره‌گیری وی از مجلس نمایندگان شده بود.

الهان عمر چندی پیش در تویتر نوشته بود که کمیتۀ امور عامۀ امریکا-اسراییل (AIPAC) قانونگذاران امریکایی را تطمیع می‌کند تا از دولت یهودی حمایت کنند.

هرچند، کمیتۀ امور عامۀ امریکا-اسراییل هیچ قانونگذار امریکایی را در جریان مبارزات انتخاباتی، مستقیما کمک مالی نکرده است. این کمیته اظهارات خانم عمر را "دروغین" و "ضد یهودی" خوانده است.

خانم عمر کمی بعدتر بابت این اظهارات خود عذرخواهی کرد و نوشت که "متحدان و همکاران یهودی" او را از "سابقه دردناک یهودستیزی" آگاه کرده‌اند.

الهان عمر، دموکرات و نمایندۀ ایالت منیسوتا در کانگرس امریکا است و نخستین زنی است که با حجاب در مجلس نمایندگان ایالات متحده حضور می‌یابد.

XS
SM
MD
LG