لینک های دسترسی

Breaking News

دو زن مسلمان به عضویت کانگرس امریکا انتخاب شدند


الهان عمر (راست) و رشیده طلیب
الهان عمر (راست) و رشیده طلیب

رشیده طلیب، امریکایی فلسطینی تبار و الهان عمر، امریکایی سومالی تبار نخستین زنان مسلمان اند که به صفت عضو مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحدۀ امریکا انتخاب شدند.

در انتخابات میان دوره‌ای کانگرس ایالات متحدۀ امریکا، قانونگذاران دیموکرات توانستند اکثر کرسی‌های مجلس نمایندگان را به دست آوردند، اما جمهوریخواهان توانستند اکثریت خود را در مجلس سنا توسعه دهند.

خانم طلیب، از ایالت مشیگن و خانم عمر از ایالت مینیسوتا به صفت عضو مجلس نمایندگان انتخاب شده اند.

طلیب، ۴۲ ساله، در یک خانوادۀ مهاجر فلسطینی در شهر دیترویت ایالت میشیگن به دنیا آمد. او در سال ۲۰۰۸ پس از برنده شدن در انتخابات کنگرۀ ایالتی میشیگن تاریخ ساز شد و نخستین زن مسلمان بود که در چنین پستی برنده شد.

افزایش حد اقل دستمزد به ۱۵ دالر در ساعت، جلوگیری از کاهش برنامه های مساعدتی و جلوگیری از معافیت مالیاتی به شرکت‌های بزرگ از شعار های عمدۀ انتخاباتی خانم طلیب بود.

الهان عمر که در سن ۱۴ سالگی از جنگ داخلی در سومالیا فرار کرد و به ایالات متحده پناهنده شد، نیز با شعارهای مشابه چون مراقبت های صحی یکسان به همه مردم و تحصیلات رایگان تا سطح نیمه عالی وارد کارزار انتخابات شد.

فعالیت سیاسی خانم عمر از شرکت در اجتماعات محلی حزب دیموکرات آغاز شد و تا حال ادامه یافت.

الهان عمر پس از اعلان نتایج انتخابات از حامیان خود سپاسگزاری کرد و خدمتگزاری در این سمت را بزرگترین افتخار زندگی خود خواند. او همچنان به خانم طلیب تبریکی داد و نوشت "پیروزی خواهرم رشیده طلیب را مباکباد می‌گویم. دیده به راه خدمتگزاری در کنار تو ام. انشاالله!

دو زن مسلمان در حالی برای عضویت مجلس نمایندگان ایالات متحده انتخاب شده اند که رقیبان سیاسی آنان از حزب جمهوریخواه احساسات منفی را بر ضد مسلمانان امریکایی در زمان کارزارهای انتخاباتی تبارز دادند.

یافته های تحقیق تازۀ بنیاد امریکای نوین و نهاد مسلمانان امریکایی نشان داده است که ۴۰ درصد شرکت کنندگان این تحقیق به این باور اند که اسلام با ارزش هایی امریکایی سازگار نیست و نیز ۴۰ درصد شرکت کنندگان گفته اند که مسلمانان امریکایی به اندازۀ شهروندان غیرمسلمان این کشور روحیۀ میهن پرستی ندارند.

گروه‌های مدنی مدافع حقوق مسلمانان در امریکا به این باور اند که بخش زیاد ضدیت با مسلمانان در امریکا از گزارش رسانه ها و نیز ساختارهای سیاسی این کشور ناشی می شود.

گزارش نهاد "مدافع مسلمانان" که دو هفته پیش نشر شد، حاکی از این است که در ۸۰ درصد نامزدان انتخابات امریکا در کارزارهای انتخاباتی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از لفاظی های ضد اسلامی به عنوان ابزار کار گرفته اند.

XS
SM
MD
LG