لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان و امریکا تهدید رسانه‌ها را از سوی طالبان محکوم کردند


کارمندان رسانه‌ها در افغانستان
کارمندان رسانه‌ها در افغانستان

ریاست جمهوری افغانستان و سفارت امریکا در کابل، تهدید رسانه‌های افغانستان از سوی گروه طالبان را محکوم کرده اند.

طالبان روز دوشنبه ۲۴ جون (۳ سرطان) با نشر اعلامیه‌ای به رسانه‌های افغانستان هشدار دادند که اگر ظرف یک هفته دیگر از پخش "اعلانات تبلیغاتی بر ضد طالبان" دست نکشند، مورد حمله نظامی قرار خواهند گرفت.

ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای گفته است: "حمله به نهادهای رسانه‌ای در تضاد با ارزش‌های اسلامی و انسانی قرار دارد."

جان بس، سفیر ایالات متحده امریکا در کابل نیز گفته است که آزادی بیان به ویژه فعالیت رسانه‌ها یکی از دستاوردهای ۱۸ سال گذشته در افغانستان است.

آقای بس در صفحه تویتر خود نوشته است: "ما از طالبان می‌خواهیم که تهدید روزنامه‌نگاران را متوقف کند. خشونت‌های بیشتر علیه خبرنگاران و غیرنظامیان، امنیت و فرصت را برای افغان‌ها به میان نخواهد آورد و نه به طالبان کمک ‌می‌کند تا به اهداف ساسی خود دست یابند."

آقای بس تاکید کرده که "خبرنگاری جرم نیست، بل یک ارزش خدمات عمومی در جهان است."

سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان نیز از تهدید خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان نگرانی کرده است.

پیری مایودن، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان در صحفه تویتر خود افزوده است: "من عمقا نگران تهدید خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها از طرف شورشیان هستم. خبرنگاران حق دارند که بدور از تهدید و خشونت کار کنند، تمامی طرف‌ها باید درک کنند که خبرنگاری جرم نیست."

نهاد‌های خبرنگاری تهدید و حملۀ احتمالی بر خبرنگاران و جامعه رسانه‌یی را حمله بر آزادی بیان عنوان کرده و از حکومت افغانستان خواسته اند که امنیت خبرنگاران را در کابل و ولایات تامین کند.

XS
SM
MD
LG