لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش‌ برای بازگشایی شاهراه کابل - کندهار بی‌نتیجه ماند


شاهراه کابل - کندهار برای پنجمین روز متوالی به روی ترافیک بسته است
شاهراه کابل - کندهار برای پنجمین روز متوالی به روی ترافیک بسته است

مقام‌های محلی در ولایت غزنی می‌گویند که تلاش‌ها برای بازگشایی شاهراه کابل – کندهار به نتیجه نرسیده و امروز این مسیر برای روز پنجم به روی ترافیک مسدود است.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی می‌گوید که شماری از معترضان توافق نمایندگان مظاهره‌کننده را نپذیرفته اند و امروز نیز تلاش‌ها برای بازگشایی شاهراه بی‌نتیجه ماند.

آقای نوری، می‌افزاید "دیروز ما با تعداد ۵۰ نفر از نمایندگان معترض، بزرگان و علما در جلسۀ با حضور هیأت ریاست جمهوری به توافق رسیدیم که شاهراه بازگشایی شود؛ اما شماری از حلقات و افراد نفوذی مظاهره‌کنندگان را نگذاشتند که این شاهراه امروز به روی ترافیک باز شود".

شاهراه کابل - کندهار از روز شنبه هفتۀ جاری پس آن مسدود شد که دو فرد ملکی در قریۀ شیرآباد ولسوالی قره باغ غزنی، توسط افراد مسلح غیرمسؤول کشته و دو تن دیگرشان ربوده شدند.

طارق بویا، یکی از تنظیم‌کنندگان این مظاهرات به رادیو آشنا _صدای امریکا می‌گوید "متأسفانه فیصله دیروز مبنی بر بازگشایی شاهراه بی‌نتیجه ماند و ما امروز کمیسیون ۶۰ نفری از بزرگان، نمایندگان اقوام مختلف و علما را تشکیل دادیم که با مظاهره کنندگان در قره باغ و مرکز شهرغزنی صحبت کنند تا این شاهراه به روی ترافیک بازشود".

پس از مسدود شدن این شاهراه هزاران مسافر از ولایات کابل، نیمروز، هرات، زابل و کندهار در ساحه موشکی ولسوالی قره باغ گیر مانده اند.

شماری از مسافرین می‌گویند که آنان با کمبود نان، آب و لباس مواجه شده و از دولت و معترضان می‌خواهند تا مسیر را به روی ترافیک باز کنند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG